Заборонені запитання на співбесіді

На співбесіді можна та потрібно задавати питання, але чи про все можна запитувати? Чи існують питання, задавати які явно не бажано - можна залишитися без роботи? Про це ми попросили розповісти фахівців, які займаються підбором персоналу.

Неправильні запитання

Марина Миронова, заступник генерального директора компанії "ВЕЛЕС Персонал", виділяє цілу групу запитань, що задавати не варто. До них відносяться:

- Питання не за адресою. Кандидат повинен уміти розрізняти представника кадрової служби та керівника підрозділу й розуміти, що рівень розуміння завдань у них дуже різний.

- Безглузді запитання. Є запитання, що жодним чином не можуть вплинути на умови роботи фахівця в компанії, і задавати їх заради підтримки бесіди безглуздо. Наприклад, запитання секретаря про форму власності компанії ТОВ або ВАТ взагалі не дуже доречне.

- Запит свідомо конфіденційної інформації. Наприклад, навіть мимохіть не варто ставити запитання: "Який рівень зарплат у відділі?".

- Занадто особисті запитання. Іноді, якщо під час спілкування встановився гарний контакт, можна задати не дуже формальне запитання, наприклад: "Як довго ви працюєте в цій компанії?", "На що, на ваш погляд, мені варто звернути увагу в спілкуванні з керівником?". Але іноді кандидати порушують дистанцію та намагаються спілкуватися занадто неформально, задаючи занадто особисті питання, наприклад, "У керівника є родина, діти?", "Яка національність в...", "Яка у вас освіта? Який у Вас досвід роботи?". Запитувані дані не повинні бути критерієм оцінки кандидатом ситуації й особливостей роботи в компанії, і вони показують, що людина схильна дотримуватися певних стереотипів.

- Питання - оцінки. Іноді доводиться стикатися з ситуацією, коли співробітник ставить запитання не для того, щоб одержати інформацію, а для того, щоб продемонструвати своє ставлення, наприклад: "А чого такий маленький соцпакет?", "А чому ви стільки всього звалили на фахівця на даній посаді?". У відповідь кандидат навряд чи одержить детальне пояснення політики компанії, але з високим ступенем імовірності зможе зіпсувати враження про себе.

Очевидні речі

Джон Кадор, автор книги "301 Best Questions to Ask on Your Interview", радить не запитувати про очевидні речі - будете виглядати ледачим, адже відповіді легко можна знайти самостійно.

Фахівці, до яких звернувся RB.ru, також вважають, що запитання, відповіді на які легко можна знайти на сайті компанії або в рекламних матеріалах, задавати не варто. "Запитувати на співбесіді "Чим займається компанія?" як мінімум некоректно", - говорить Марина Миронова. "Всю інформацію, що цікавить, варто довідатися заздалегідь, а на співбесіді вести мову тільки про ті аспекти, що не описані на сайті компанії та не включені в опис вакансії", - вважає Ірина Баженова, консультант департаменту HR хедхантингової компанії Cornerstone.

Гроші й умови

Ну й, звичайно, досить акуратно потрібно цікавитися зарплатою та пільговими умовами. Ірина Баженова розповідає, що в практиці їхньої компанії зустрічаються випадки, коли кандидат не може стримати інтересу стосовно передбачуваної матеріальної компенсації та задає питання про неї ще до того, як зроблена попередня пропозиція, і навіть до обговорення функціонала роботи. Інтерв'юер може зробити висновок, що матеріальна мотивація для цього шукача є домінуючою і є ймовірність, що в будь-який момент його можуть перекупити конкуренти. "Хочеться попередити, що такого висновку цілком достатньо, щоб істотно знизити ваші шанси на одержання бажаної посади", - говорить Баженова.

Запитання, що стосуються винятково матеріальної сторони, створюють невірне враження, зазначає консультант з пошуку та підбору персоналу холдингу "Імперія Кадрів" Олена Брикіна, тому що це збентежить роботодавця та змусить думати, що заробітна плата є ключовим моментом при пошуку роботи.

Ірина Баженова додає, що вибити з колії може також наполегливе обговорення шукачем унікальних для себе умов, таких, наприклад, як гнучкий графік роботи "Якщо для вас подібна умова роботи є обов'язковою, вкажіть у резюме цю інформацію, щоб рекрутер міг урахувати даний аспект", - говорить Баженова.

Не варто також, на думку фахівців, відразу ж заявляти про свої кар'єрні домагання. "Не варто з перших же слів вимагати від роботодавця точної відповіді, коли та наскільки вам підвищать зарплату або посаду, - вважає Тетяна Смірнова, менеджер проектів KellyOCG. - Не попадайте в ситуацію, коли після запитання генеральному директорові: "Коли я зможу зайняти ваше місце?", кандидатові на посаду запропонували посидіти в директорському кріслі. Наостанок".

Загальний знаменник

Джон Кадор зазначає, що хоча невдалі питання є досить різноманітними, у них є одна загальна риса - вони ставлять потреби кандидата вище за потреби роботодавця. Кращі ж запитання, що задаються шукачами, спрямовані на те, що ви можете дати компанії, а не навпаки. "Питання, що ви збираєтеся задати, не повинні посіяти сумніви у вашому професіоналізмі, - пише Кадор. - Ваша мета одержати пропозицію про роботу, а ось коли одержите, тоді й запитаєте, що компанія може зробити для вас".

Джерело: http://www.rb.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад