Перевірка на сумісність... з роботодавцем

Експерти стверджують, що поганих компаній не буває - буває примітивна або невідповідна корпоративна культура. Ось декілька порад, як перевірити свою сумісність з новим роботодавцем.

Поспілкуйтеся з майбутніми колегами

Найважливішим компонентом корпоративної культури є прийнятий у компанії стиль керування. Але на співбесіді вам навряд чи скажуть, що працювати прийдеться в умовах жорсткої диктатури.

Але з'ясувати, що на вас очікує, можна самому. Насамперед, спробуйте розпитати співробітників, як роботодавець ставиться до запізнень, наскільки прийняті та з чим пов'язана надурочна робота, чи є в компанії штрафи та дисциплінарні стягнення.

Також потрібно звернути увагу на те, хто призначає премії. Якщо це роблять начальники відділів, то навряд чи така система є об'єктивною. Швидше за все, у цій компанії найбільше цінуються особисті відносини й уміння підлаштовуватися під шефа.

Компанію з демократичним стилем упізнати неважко: про відносну свободу свідчать довгі наради керівництва, схильність вирішувати питання спільно. Впізнати таку компанію також можна за формою інтерв'ю. Швидше за все, HR-фахівець буде задавати вам безліч питань щодо ваших переваг і очікувань, запитувати про цінності й особисті інтереси.

Традиції в колективі

Ставлення керівника до своїх співробітників може багато чого розповісти про компанію. При цьому турбота про працівників не обов'язково може виражатися у високих зарплатах. А показовими можуть бути, наприклад, такі дріб'язки, як безкоштовний чай і кава або доставка їжі в офіс.

Правильне уявлення про життя компанії може допомогти сформувати й знайомство з традиціями. Деякі з них мають управлінське значення, проте є неприємними. Наприклад, звичай старанно працювати у святкові дні.

Якщо ж у компанії передбачені регулярні подарунки працівникам на свята, новорічні ялинки для дітей, корпоративні вечірки, то можна зробити висновок, що керівництво насправді піклується про своїх працівників не в останню чергу.

Приклади й ознаки демократичності можуть бути наступними:

- Співробітники, включаючи начальника, працюють в одному приміщенні.

- На робочому місці працівників стоять фотографії близьких людей, кружки та сувеніри, приємні дріб'язки.

- У приміщенні компанії працюють автомати з безкоштовною кавою або мікрохвильова піч.

- Колеги віддають перевагу вільному стилю одягу - носять джинси, кросівки, футболки.

- Звертаючись один до одного, співробітники говорять «ти».

І подібних прикладів може бути багато. Важливо їх побачити й оцінити. А потім вже приймати рішення.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад