Яка корпоративна культура вам підходить?

Якщо ви не затримуєтеся довго на своїх місцях роботи, це ще не означає, що ви поганий співробітник або у вас некомпетентне керівництво. Можливо, у вас просто різні погляди на корпоративну культуру. Як дізнатися з першої співбесіди, чи підходить вам корпоративна культура цієї компанії?

Як визначити, чи підходить Вам корпоративна культура компанії, на інтерв'ю. Невеликий відступ для тих, хто опинився «по інший бік барикади», а від цього багато хто не застраховані.

... Скільки разів, переглядаючи резюме кандидатів на вакансію, стикаєшся з картиною, що людина пішла з попереднього місця роботи дуже швидко, практично через 1-5 місяців після приходу. Цікаво, що частіше за все це пов'язано не з поганими якостями працівника, а з невмінням визначити тип корпоративної культури і зрозуміти, наскільки це місце відповідає Вашим запитам. Кілька слів про те, як це зробити правильно.

«Театр починається з вішалки», а з чого починається комерційна фірма?

Знайдіть відповідь для себе на це питання. А тепер маленька порада: пам'ятайте про те, що найсильніше перше враження на Вас має справити саме те, що Ви назвали.

Якщо reception - то Вам підходить та фірма, де можна побачити і почути ввічливих і коректних співробітників, які самі запропонували Вам допомогу, ввічливо показали, де можна почекати і роздягнутися. Якщо найголовнішим Ви вважаєте «озброєного до зубів» охоронця і неприступну систему контролю, то Вам підійде фірма, де паспорт треба пред'являти мінімум 3 рази. Якщо головне враження для Вас - HR Manager - менеджер з персоналу, то саме він чи вона повинні запам'ятатися найбільше і виробити найбільш сильне враження.

Головне, що немає хороших і поганих компаній - є ті, що підходять Вам особисто або не підходять. Немає хороших і поганих співробітників - є ті, хто відповідає чи не відповідає Вашій корпоративній культурі.

Як підібрати роботу в компанії, що підходить за корпоративною культурою (а тільки за цієї умови Ви зможете досягнути успіху і зробити вдалу кар'єру)?

Перше, що треба зробити, - це визначити для себе оптимальний і прийнятний варіант.

У якийсь момент стало гарним тоном писати в резюме «Able to work under pressure», а от для мене така фраза в резюме служить першим дзвіночком про те, що людина приходить з чужої нашої компанії корпоративної культури. Коли Ви бачите таку вимогу в описі вакансії - робіть висновки, чи підходить це Вам.

Ось так визначила для себе оптимальний колектив і місце роботи одна з наших нових співробітниць під час першого інтерв'ю: «Кожна людина добре знає свою роботу і сама несе за неї відповідальність, немає процесного контролю, люди підтримують один одного, є можливість отримувати додаткові знання, насичена робота, хороший результат помічається і оцінюється ». Для мене це було знаком: ця людина нам підійде за корпоративним духом.

Під час бесіди з менеджером по персоналу або керівником з'ясуйте

Яких цінностей дотримуються в компанії, що прийнято і не прийнято.

Який стиль керівництва прийнятий - демократичний чи авторитарний.

Чи є в компанії традиції.

Які головні очікування від нових співробітників.

Як і які люди роблять кар'єру в компанії.

Що робиться в першу чергу з появою нової позиції: використовуються внутрішні резерви або відразу йде пошук людини з боку.


На що звернути увагу під час першої зустрічі?

Який тип інтерв'ю вибирає менеджер з персоналу: допит, продаж (тобто з ходу починає умовляти Вас) або переговори, в яких і розповідають, і ставлять питання учасники з обох сторін. Як правило, це буде відображати стиль управління в компанії та побудови відносин до новачків. А вже що Ви вважаєте за краще - вирішуйте самі.

У нас, наприклад, інтерв'ю завжди починається з розповіді про компанію та наші очікування, а нерідко стикаєшся з тим, з ходу починається допит про особисте життя, шкідливі звички і т. п.

Чи будуть Вас з ходу тестувати, скільки часу для заповнення вимагає анкета (кожен з нас розуміє, що шанобливе ставлення до робочого часу іншої людини - одна з найважливіших характеристик ділової культури) - все це відноситься тільки до компаній і не відноситься до агенцій (агентство зобов'язане збирати максимум інформації, від цього залежить їх успішність в роботі з клієнтами)

Що Вам сказали в кінці: чи була подяка за витрачений час, чи був зворотній зв'язок. Пам'ятайте, що відповідь: «З вами зв'яжуться в будь-якому випадку», - майже завжди брехливий. А чи хочете Ви, щоб вас обманювали? Вирішіть це для себе.

Цитата: «Коли ви будете працювати з «кастомерами» в цьому «еккаунті», пам'ятайте, що головне - правильно встановити «опініон лідера» (customer, account, opinion leader). - Ми робимо висновок про значний вплив західної культури, можливо, навіть надмірний. Чи подобається це? Інший варіант, з яким я якось зіткнулася, проводячи тренінг для однієї російської компанії, полягав у тому, що невинне слово «бренд» або більш складне «мерчендайзинг» викликало страшне роздратування і неприйняття. Я не хотіла б говорити, «що таке добре, і що таке погано», а просто запропонувати кожному, хто бере участь в інтерв'ю, звернути увагу на мову іншого.

Є інструментальний і гуманітарний (від слова human - людський, а не від гуманності чи назви наук) підхід до управління організацією. У компанії, де люди лише гвинтики і придатки до своїх функцій, Вам майже нічого і не розкажуть і не спитають про колектив, відносини між людьми, про те, які цінності є важливими для компанії. Розмова буде йти навколо професійних навичок і біографії - і тільки. А от інтерв'ю в компанії, де основним капіталом є люди і репутація, мікроклімат і корпоративна культура, буде містити в собі дуже багато запитань про Ваші погляди, переваги у відносинах в колективі, улюблений стиль менеджменту (якщо Ви керівник). Є, звичайно, і проміжні варіанти. Вони не можуть бути хорошими і поганими апріорі, вони тільки підходять або не підходять Вам особисто.

Є багато інших моментів, на які можна звернути увагу, але основу Ви вже зрозуміли. А тепер - головне: якщо Ви не прийшли на роботу, яка не підходить, Ви нічого не втратили, крім часу на інтерв'ю. Якщо ж Ви прийшли і залишилися незадоволеним, то є ризик втратити роботу, нерви і, найголовніше, репутацію. Вибір завжди за Вами (до речі, наостанок, чи давали Вам цей вибір при призначенні зустрічі, часу інтерв'ю і відповідях на питання?)

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад