Гіперчутливі скандалісти: 8 причин боятися покоління Z

 

Представники покоління Z, які народилися між 1995 і 2009 роком, виходять на ринок праці. Це не тільки найчисельніше покоління, а й найвпливовіше. Представники цього покоління вже показали свій потенціал в університетах, а тепер ці люди, народжені в цифровому світі, виходять на роботу.

Основні причини критики на адресу представників цього покоління – нібито властивий їм егоїзм, невміння домовлятися або йти на компроміс. Всі ці фактори неминуче ведуть до конфліктів. Інші покоління часто скаржаться, що покоління Z просто важко зрозуміти, не кажучи вже про те, щоб з ним працювати. Так що ж робити?

«В останні декілька років у багатьох навчальних закладах твориться щось недобре. Лекторам просто не дають рота відкрити. Студенти та професори кажуть, що вони поводяться дуже обережно і бояться говорити відкрито. Як таке могло статися?» – дивується соціальний психолог Джонатан Хайдт, автор книги про покоління Z. Хайдт вважає, що джерелами нових проблем у вузах є три ідеї, які останнім часом все частіше прищеплюються в процесі виховання і освіти:

  • все, що нас не вбиває, робить нас слабкіше;

  • завжди довіряй своїм почуттям;

  • життя – це боротьба між хорошими й поганими людьми.

За словами Хайдта, це може призвести до труднощів на роботі в колективі. «Робота в компанії вимагає високого рівня співпраці і здатності жертвувати своїми інтересами на благо команди. Такі норми несумісні з ігноруванням і бойкотом невподобаних слів або ідей, а також культурою «сейфтізма», що властиво деяким недавнім випускникам, які прийшли на роботу», – каже психолог.

До кінця наступного року покоління Z стане найбільшою групою споживачів у світі. У США і Європі їх буде близько 40%. Вони також мають величезний вплив на прийняття рішень щодо витрачання сімейного бюджету. У США непрямий вплив покоління Z на сімейні витрати в даний час складає $ 1 трлн. Простіше кажучи, компанії, які не вміють успішно взаємодіяти з поколінням Z, зникнуть.

З народження на зв'язку

Якщо покоління міленіалів було піонером цифрових технологій, то покоління Z – це так звані цифрові аборигени, які не уявляють життя без доступних технологій і яким необхідний безперебійний зв'язок на першу вимогу в режимі 24/7.

Без зв'язку зі старшими

Кожне покоління відчуває, що батьки не розуміють їх світ. І кожне покоління праве. У минулому столітті батькам не доводилося дивитися ті ж самі ТВ-програми, слухати ту ж музику або грати в ті ж (або взагалі будь-які) відеоігри. Проте,щоб зрозуміти онлайн-світи покоління Z, недостатньо просто серфити в мережі.

Бурхливий цифровий світ

Щоб зрозуміти покоління Z, необхідно на своєму досвіді переконатися, що таке бурхлива онлайн-дружба або стосунки з людьми, яких ви ніколи не зустрічали. Також потрібно самому відчути, що таке страждання від булінгу, тролінгу та шеймінгу з боку незнайомців, усвідомити, що таке страждання від почуття, що ти не дотягуєш до рівня майже ідеального життя інших у віці від 8 до 10 років.

Ультраконцентрованість

Покоління Z – найбільш цільове покоління для ринку товарів і послуг усіх часів. Їхня вузька концентрація уваги – це не нездатність концентруватися на чомусь, а складно влаштований фільтр, який допомагає їм знайти потрібний контент швидше та точніше, ніж будь-якому поколінню до них.

Тверезість

Згідно зі статистикою, покоління Z з меншим бажанням пробує алкоголь, отримує водійські права, займається сексом або вибирається з дому без батьків в порівнянні з тінейджерами попередніх двох або трьох поколінь.

Соціальні активісти

Цілодобовий доступ до новин і безпрецедентна доступність подорожей, культури та ідей зробив покоління Z дуже небайдужим до проблем соціуму. Його представники високо цінують різноманітність і справедливість, використовуючи свій колективний голос і гроші, щоб звеличувати бренди, що відображають їх цінності, і люто критикувати ті бренди і людей, які вони не схвалюють.

Гірше пристосовані до невизначеності

Згідно з австралійським дослідженням, проведеним серед 800 респондентів, «цифрові аборигени» менш здатні впоратися з невизначеністю. Здається, що, як і комп'ютерні програми, на яких вони виросли, покоління Z працює за допомогою бінарного коду. Сучасні відеоігри, в яких можна перезапуститися в разі помилки, або Siri, яка дає відповіді практично на всі питання, чи карти Google, які спочатку побудовані на тому, щоб прибрати невизначеність і направити по вірному маршруту.

Страх і гіперчутливість

Вони досягли повноліття під час рецесій, фінансових криз, воєн, тероризму, шкільних перестрілок, розвитку технологій і соціальних мереж. Загальний результат – налякане покоління, обережне й загартоване економічною і соціальною турбулентністю. Дорослішання в епоху глобальної нестабільності змусило їх цінувати особисту стійкість, фінансовий консерватизм і наполегливу працю.

Покоління Z на роботі

Це покоління, яке звинувачують в тому, що воно не виявляє інтересу до інших, яке запитує не «що я можу зробити для вашої компанії», а навпаки – «що компанія може дати мені». Отже, що можуть зробити бізнес-лідери та підприємці, щоб уникнути конфліктів, які привносять із собою деякі вчорашні випускники?

1. Чітко викладайте цінності вашої організації

Чітко і послідовно викладайте мету та цінності вашої організації, навіть якщо деякі з них йдуть врозріз з цінностями покоління Z. «Якщо ви не встановите норми, ви в кінцевому рахунку зіштовхнетеся з усіма проблемами, які спостерігаються в університетах, такі як постійні конфлікти, звинувачення і вимоги вирішити суперечки в дусі: «Я чув, як він сказав їй, і мене це образило, тому я хочу, щоб ви покарали його», – говорить Хайдт.

2. Не вибачайтеся за цінності вашої організації

Нові співробітники повинні розуміти, що всі в команді завжди будуть ставити потреби організації вище своїх власних інтересів. Хайдт пропонує виступати з промовами перед вашими колегами, які встановлюють норми, приблизно такими: «У нас багато амбітних планів з розвитку компанії, але ми всі повинні працювати разом. Ми робимо це в той час, коли навколо росте ненависть. Політика розриває компанії на частини. Якщо ми привнесемо політику в роботу, то нас розірве на частини».

3. Вітайте нові виклики, позбавляйтеся від скандалістів

Переглядайте сторінки претендентів у соціальних мережах. Якщо вони не здатні піти на компроміс в інтернеті, то вони, ймовірно, не володіють якостями, необхідними для роботи на благо вашої команди. Послання на адресу покоління Z, запропоноване Хайдтом, цілком зрозуміло: «Якщо ми хочемо залишатися командою, ми повинні ставити інтереси компанії вище своїх, і це може означати, що ви повинні залишити «важливі частини себе» за дверима. Це не означає, що ці частини не важливі для вас, але коли ми разом, ми повинні довіряти одне одному. Ми повинні триматися разом єдиною командою».

hrliga.com

 

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад