5 міфів про успішного керівника, які уже розвіяли

Ендрю Сільвернейл народився і виріс в невеликому американському містечку в штаті Мен. Ендрю хотів стати лікарем і не думав про те, щоб очолити велику корпорацію. Та й з чого б йому мріяти про управління багатомільярдним бізнесом, якщо єдиним підприємством в місті була невелика паперова фабрика, пише BBC.

Пізніше, працюючи аналітиком у фінансовій компанії, він зустрівся з виконавчим директором іншої фірми, який запропонував йому очолити бізнес. Тоді він лише посмялся над пропозицією. Сільвернейлу не хотілося ставати в один ряд з відомими йому керівниками. Автократичний стиль яких викликав у нього огиду.

Втім, з часом Ендрю зрозумів, що люди часто невірно оцінюють чинники, які роблять керівника успішним. Зараз Сільвернейл очолює корпорацію IDEX, вартістю $ 8,6 млрд, яка займається розробкою інноваційних продуктів струменевого техніки для сільського господарства, пожежогасіння, і охорони здоров'я.

Зовсім не важливо, інтроверт ви чи екстраверт, наскільки харизматичні. Значення має лише те, як ви ставитеся до співробітників, розумієте мету своєї роботи і наскільки ви терплячі.

Сільвернейл не єдиний, хто піддає сумнівам усталену думку про фактори успішності керівника. Згідно з дослідженнями, проведеними ghSMART, існує безліч міфів про те, що робить боса успішним. Чимало з них були спростовані дослідженнями.

«Ви напевно думаєте, що нікому і в голову не прийде посадити вас в директорське крісло ні через 10, ні через 20 років», - каже Олена Литкіна Ботельйо, партнер в ghSMART і засновник проекту CEO Genome Project. В рамках якого було проведено 10-річне дослідження, проведене за участю тисяч керівників. «Ми довели, що навіть прості люди, початківці кар'єру з самих низів, можуть досягти вершини», - резюмує вона.


Міф 1: Керівник повинен бути харизматичним

Харизма - один з найпоширеніших міфів. Вважається, що успішний керівник неодмінно повинен бути харизматичним. Як докази такої точки зору часто згадують приклади Джека Уелча (генеральний директор General Electric) або Стіва Джобса з Apple. Які, як боги, могли управляти забобонними шанувальниками.

Саме таких якостей чекають від директорів власники і глави наглядової ради компаній. «Мені траплялися члени ради директорів, яким все подобалося в кандидата на директорську посаду. Але їх дуже бентежив той факт, що він був інтровертівен », - каже Ботельйо.

Але виявилося, що харизма сильно переоцінена. Проведене дослідження довело, що генеральні директори інтроверти частіше перевиконують взяті зобов'язання, ніж екстраверти. При цьому результатами роботи друге наглядові ради задоволені набагато рідше. Тим часом, багато компаній досі помилково віддають перевагу більш впевненому в собі кандидату, спираючись лише на вироблене ним під час інтерв'ю враження. «Привабливість і удавана впевненість кандидата, щоб підвищити шанси отримати роботу, не мають ніякого відношення до успішності та результативності», - стверджує Ботельйо.


Міф 2: Керівники не повинні визнаватися, що можуть зробити помилку

Багато керівників панічно боятися, що їх помилкове рішення стане надбанням громадськості. Одні вбачають у цьому ознаку власної слабкості. Інші побоюються реакції акціонерів. Багато керівників взагалі мають схильність перекладати відповідальність за власні помилки на інших.

Тим часом, невдачі є ключем до успіху. Ботельйо виявила, що майже кожен керівник допускав серйозні прорахунки. Причому 45% з них зізналися, що помилка була настільки серйозною, що коштувала їм роботи або обернулася шкодою для бізнесу. Однак 78% таких керівників в кінцевому підсумку піднялися по кар'єрних сходах, отримавши більш топову роботу.

Ті, хто зізнавався в своїх помилках, міг керувати ними і вчитися на них. Такі лідери в результаті показували найкращі результати. «Ці люди можуть сказати:« Так, вийшло погано, це була катастрофа і я не розумію чому », - пояснює вона. «Слабкі керівники звинувачують в своїх промахах інших або намагаються якось пояснити невдачу, що лише ускладнює вивчення природи виникнення помилки».


Міф 3: Керівник повинен бути компетентний в конкретному секторі

«Відсутність досвіду в конкретній галузі ніяк не заважає працювати топ-менеджеру», - говорить Елісон Райан, директор з обслуговування клієнтів рекрутингової компанії Executive Headhunters. «Акціонери часто вважають, що генеральний директор повинен мати досвід роботи у своїй конкретній області. Однак ми вважаємо, що керівники з інших галузей можуть принести набагато більше користі компанії », - говорить вона.


Такі менеджери можуть дати компанії нове бачення, навички або ідеї, які не прийшли б в голову експерту в своїй галузі, часто використовує старі перевірені інструменти і технології. За її словами, куди більше часу буде потрібно, щоб освоїти навички управління персоналом або рішення проблем, ніж вивчити тонкощі конкретної галузі.


Міф 4: Керівники повинні бути авторитарними

Багато хто вважає, що хороший керівник повинен бути жорстким і безжальним. Таку ідею пропагує, наприклад, Джек Уелч з General Electric. Щороку він розділяє весь персонал на три умовні групи: 20% кращих працівників отримують визнання і премії, 70% середняків відправляють на навчання, а що залишилися 10% безцеремонно звільняють.

Сільвернейл, знав безліч генеральних директорів ще будучи фінансовим аналітиком, прийшов до висновку, що автократичний стиль управління завдає багато шкоди компанії. «Більшість людей не Джек Уелч. Коли вони намагаються прищепити собі певні його якості або створюють свій новий стиль з повітря, проблеми неминучі », - говорить він. «Існує помилкова думка, що залякування - це лідерство».

Насправді успішним керівника робить рішучість. Дослідники виявили, що рішучі люди в 12 разів частіше займали високі позиції.

Керівник не повинен бути занадто м'яким або надмірно жорстким. Догодити всім все одно не вийде. Але і диктатором він бути не повинен. Існує золота середина, яка і приносить максимальні результати. «Подумайте про генерального директора, як про диригента оркестру. Ви повинні зуміти залучити до співпраці всіх учасників, щоб отримати максимум вигоди », - каже Ботельйо.


Міф 5: керівники повинні мати вищу освіту

Ще один міф полягає в тому, що вам потрібно закінчити навчання в Гарварді або Оксфорді, щоб стати успішним генеральним директором. Але в дійсності лише 7% топ-менеджерів, які взяли участь в дослідженні, отримали диплом престижного ВНЗ. 8% взагалі не змогли закінчити університет.

Джилл Уайт, директор приватної акціонерної компанії Carlyle Group, згодна з тим, що диплом ніяк не визначає успішність керівника. Ключовим, на її думку, є фактор інтелекту. «Наявність диплома про вищу освіту вітається, але одне тільки його відсутність не є приводом для відмови», - говорить вона.

Сільвернейл, якого вважають одним з найуспішніших топ-менеджерів, вважає, що рецепт успіху зводиться до трьох речей: прагненні поліпшити життя всіх зацікавлених сторін (акціонерів, співробітників і суспільства), глибоке розуміння бізнесу, яким він керує, і людинолюбство.

«Я хочу бути хорошим, а моя робота - створити середовище, в якій люди могли б проявляти свої найкращі якості кожен день», - каже він.

http://ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад