4 поради керівникам в новому колективі
Mashable почав публікувати серію матеріалів від керівників відомих компаній, які діляться своїм досвідом з управління бізнесом. У сьогоднішній колонці Джейсон Співак, CEO компанії Ivoca, дає поради щодо створення відповідального і згуртованого колективу з перших днів роботи компанії. AIN.UA переклав їх спеціально для своїх читачів.
1. Наймайте, спираючись не тільки на досвід, а й на моральну відповідність
Побудова надійної команди є найскладнішим і важливим завданням керівника компанії. Наймайте кращих кандидатів - тих, які демонструють завзяття, впевненість, і відповідають внутрішній культурі вашої фірми.
Життя занадто коротке, щоб витрачати час на людей, з якими вам нудно.
Культура будь-якої компанії унікальна, і вона буде розвиватися з її зростанням. Справжнім досягненням буде взаємоповага і розуміння між колегами, так що хорошим тестом в даному випадку буде наступна перевірка: довірте вести співбесіду з кандидатом людині, яка молодша за нього.
Поставте завдання перед співбесідою: визначити не тільки професійні навички кандидата, а і рівень його відповідності колективу (саме в розумінні одного з членів цього колективу).
Не варто брати на роботу зовсім незнайомих людей (звичайно, є й винятки, але в більшості випадків цей номер не пройде). Без загальних контактів важко визначити, наскільки людина вас влаштує. Запропонуйте співробітникам допомогти вам у пошуку нових працівників серед їхніх знайомих, навіть якщо кандидати не підходять до вимог на всі 100%.
Можливість залучити когось зміцнює лояльність співробітника, одночасно допомагає компанії зберегти внутрішню культуру, залучити талановитих і надійних людей.
Як тільки ви найняли необхідного співробітника, дайте йому всі необхідні ресурси і можливості, щоб він міг проявити себе. Не втручайтеся в його роботу, поки йому не знадобиться порада або допомога.
2. Запитуйте, слухайте, будьте наставником
Краща підтримка, яку ментор може надати співробітникові - час і увага. Навіть якщо їх важко знайти.
Щоб приділити людині увагу, достатньо просто закрити ноутбук, відкласти смартфон і послухати її. Такий підхід дозволить підопічному зрозуміти, що ви дійсно проявляєте інтерес до його питання, а вас - навчить слухати і підтримувати.
Заздалегідь попросіть співробітника підготувати до розмови список його проблем і причини їх виникнення. Це дозволить заощадити час, дасть наставнику відправну точку в бесіді, розуміння думок співрозмовника. Тільки так ви зможете підштовхнути людину до самопізнання - через питання, які вона задає сама собі.
Спілкування з моїми першими наставниками навчило мене головному: не можна задавати підопічному питання, на які можна відповісти тільки «так» чи «ні». Дайте людині можливість виговоритися на тему, яку вона обдумала заздалегідь. Задавайте «відкриті» запитання.
Одна з проблем наставництва - коли у підопічного немає конкретних цілей, і замість шляхів їх досягнення він звертається за метою до вас. Такий тип людей потребує серйозної роботи.
Перед зустріччю обом слід переконатися, що ви говорите однією мовою і розумієте, про що піде мова. У довгостроковій перспективі такі зустрічі принесуть набагато більше, ніж пусті розмови про життя.
3. Заохочуйте самостійне рішення задач
Як керівник, ви виступаєте в двох якостях одночасно: вирішуєте певні завдання і вчите інших, як ефективно це робити. Якщо з'являється термінова справа, можна виконати її самому, але в штатних ситуаціях краще витратити час і навчити співробітників справлятися з дрібними завданнями. Ключовим підходом тут є питання, які підопічні будуть задавати собі і вам.
Наприклад, якщо у співробітника виникла проблема, попросіть його запропонувати три можливих шляхи її вирішення. Потім вибрати кращий на його/її думку, і пояснити, чому саме він принесе компанії більше користі. Це навчить людину вирішувати проблеми самостійно, не звертаючись по допомогу до колег.
Важливо відразу визначити лідерів, дати їм більш відповідальну роботу. Такий підхід дозволить виконавцям не витрачати час на розподіл відповідальності - адже тепер ця задача перекладається на плечі лідера.
Крім того, співробітники швидше розвинуть професійні навички, будуть намагатися виконати роботу якісніше, розуміючи, що несуть особисту відповідальність за поставлені завдання. Так, можливо, вам страшно доручати важливі справи підлеглим, але краще почати робити це якомога раніше. Тоді в підсумку ви не потрапите в пастку відповідальності - вам не доведеться самому приймати абсолютно всі рішення.
4. Задайте ритм
Кращий спосіб надихнути команду - показати їй власний приклад. Не варто займатися тільки роздачею вказівок, практика (на вашому прикладі) допоможе новачкам уникнути помилок, а вам - тримати себе в «робочому» тонусі. Введіть політику відкритих дверей, заохочуйте спілкування зі співробітниками. Вони не повинні боятися звернутися до вас, або до колег, з питаннями і проблемами.
Як тільки ви навчите людей говорити, вони тут же будуть більш впевнені в собі. Так, не всі матимуть успіх однаково добре. Але варто зайнятися цим питанням заради тих, хто допоможе більш замкненим співробітникам, як ви допомогли їм. Не забувайте, що кожен з них є керівником своєї власної кар'єри.
Процес найму відповідних людей, підтримка та розвиток їх особистостей, вимагає багато часу і енергії. У цьому питанні не можна бути «занадто зайнятим». Кращий внесок керівника в компанію - побудова відповідальної і згуртованої команди.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
14138
11516
135
26
150
25
135
9
153
14
161
13
142
26
159
11
150
35
128
1
143
20
155
25
142
12
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Чернівцях та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26643 грн.
Jobs.cv.ua
- 8209 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...