Збереження обсягів реклами Практичні поради по виживанню відділів маркетингу

Все частіше доводиться чути термін «оптимізація рекламних витрат», але в реальному житті все, як правило, зводиться до банального урізання рекламного бюджету. Як результат, присутність у рекламному полі зводиться до мінімуму або ж зовсім прагне до нуля. Якось відомий і дуже талановитий російський маркетолог Анатолій Дурнів помітив, що з початком кризи всі дружно кинулися оптимізувати свої рекламні бюджети, але в такому випадку, вибачите, назріває цілком логічне запитання «А чим же ви, добродії, займалися до цього?». Хіба ви постійно не оптимізували свої витрати, не домагалися максимальної віддачі з кожного вкладеного в рекламу рубля? Виходить, що ні. Якась частина бюджету попросту викидалася котові під хвіст. Сьогодні більшість компаній, фірм всіх мастей ставлять свої відділи маркетингу перед фактом - бюджети на рекламу скорочуються, і будуть далі скорочуватися не відомо доки. Як правило, ця неприємна, безумовно, звістка не підлягає обговоренню. Відділу маркетингу залишається одне – засукавши рукава братися за роботу й з подвоєною енергією доводити своє право на існування або дружно й сміло шукати нову роботу.

Думаю, мої поради допоможуть вам при скороченні витрат на рекламу нехай не повністю, але значно зберегти обсяги присутності в інформаційному просторі вашого міста. Отже.
Особистісні зв'язки

Часто на круглих столах між рекламодавцями й усілякими ЗМІ по цьому питанню виникають бурхливі суперечки. ЗМІ засуджують рекламодавців за те, що вони вже занадто опираються на особистісні відносини з менеджерами по рекламі, керівниками тих або інших рекламоносіїв і зовсім забувають про їхню ефективність. Рекламодавці частіше парирують претензії, чим погоджуються. Особисто я вважаю, що роль саме особистісних зв'язків у рази зростає у важкі кризові часи. Якщо ваші відносини з рекламоносіями до сьогоднішнього дня будувалися сугубо на ділових відносинах мені залишається, лише, поспівчувати. Але налагодити їх ніколи не пізно. Чашечка кави в офісі або прилеглому кафе, подарунок із приводу або без, просто розмова на цікаві теми, запрошення дружити в соціальній мережі творять часом чудеса. Теплі відносини з вашим менеджером по рекламі з газети, радіостанції або цілого рекламного агентства саме в кризу дозволять вам впевненіше себе почувати й от чому:
Тільки для «своїх», «гарних» клієнтів менеджери по рекламі пропонують більше привабливі знижки, ніж тих, що позначено в офіційному прайсі.
Тільки для «своїх», «гарних» клієнтів менеджери по рекламі пропонують самі цікаві місця на магістральних щитах, у друкованих ЗМІ, сітках радіо й телемовлення.
Тільки для «своїх», «гарних» клієнтів менеджери по рекламі можуть піти на розміщення матеріалів без передоплати або з розстрочкою платежу.
Тільки для «своїх», «гарних» клієнтів менеджери по рекламі зроблять все можливе, щоб вибити у свого начальства для вас додаткові бонуси.

Якщо все перераховане вище не про вас, подзвоніть своїм менеджерам. Не полінуєтеся зустрітися з кожним. За чашкою кави або келишком пива просто поговоріть. Будьте людиною, а не строгим начальником відділу маркетингу. Пройде зовсім небагато часу, і ви самі почуєте від свого представника в тім або іншому ЗМІ те, про що колись і не мріяли.
Не йдіть з передовий, підключайте партизанів. Але дуже акуратно.

Здається, Сократ говорив: «Сама коштовна якість людини - почуття міри». Мені не зовсім зрозуміла позиція тих, хто зовсім недавно позиціонував себе як фірму високого польоту, а сьогодні ліпить свої листівки на під'їздах і сміттєвих баках. Панічні потуги такого роду не тільки не принесуть очікуваного ефекту сьогодні, але й глибоко й надовго поховають все те, що було напрацьовано вчора. Спокійно сядьте й тверезо оцініть ваші сьогоднішні канали комунікації зі споживачем. Упевнений, ви знайдете те, від чого можна цілком безболісно відмовитися. На частину зекономлених засобів, з огляду на бюджет, що скоротився, можна акуратно попартизанити. Поставтеся до вибору методів серйозно й обдумано. Партизанські методи, як правило, не вимагають істотних грошових витрат, тому вам удасться зберегти обсяги реклами. Крім цього, партизанський маркетинг, від якого, можливо ви раніше плювалися, - прекрасний привід перевірити його ефективність. Єдине, повторюся, вибирайте способи партизанської реклами так, щоб вони якнайменше вибивалися з вашої загальної концепції.

Наостанок приклад грамотного й практично безкоштовного партизанського маркетингу.

Одна віконна компанія скористалася ідеєю Левітаса. Перед тим як почати монтажні роботи у квартирі багатоповерхового будинку, вона виставляє перед під'їздом стандартний штендер з логотипом, телефонами компанії й текстом «Шановні мешканці! Ми приносимо вам свої вибачення. У плині 2- х годин ми будемо небагато шуміти, тому що ставимо вашим сусідам нові, затишні віконця». Погодитеся, хід просто геніальний і не має нічого загального з розклеюванням листівок на сміттєвих баках.

Або ще. Та ж віконна компанія дуже хитро й з вигадкою поставилася до стимулювання «сарафанного радіо». У годину пік, у маршрутні таксі й тролейбусах качалися десять пар молодого дівчати й хлопців. У невимушеній бесіді, але так, щоб чули поруч варті люди, вони починали говорити про те, що вчора в них удома ставили нові вікна. Випливали питання начебто «Хто ставив?», «Ну і як?». Діалог закінчувався й перетікав в інший тролейбус. Не можу сказати, хто більше одержав задоволення від цього задуму. Молодь просто була щаслива. Почуття це підкріпили невелика готівка й квитки на вечірку в нічний клуб.

Подумайте, і ви обов'язково знайдете щось підходяще й для вашого бізнесу.
Сам собі режисер.

Багатьом, особливо провінційним маркетологам, доводиться бути дирижоперами. Тобто, директорами, операторами, режисерами в одній особі. Причин цьому маса. Неможливість знайти ті, хто повною мірою здатний втілити в життя ваші задуми, банальна відсутність фахівців або ж небажання витрачати зайві гроші на залучення майстрів своєї справи. В умовах дефіциту рекламного бюджету, тема самостійного виготовлення рекламного продукту стає дуже актуальною. Проблема тут одна. Без наявності таланта тут ніяк не обійтися. Якщо відділ маркетингу виконував сугубо функції замовника реклами й ніяким чином не брав участь у творчому процесі, взяти у свої руки виготовлення макетів або відеороликів стане завданням майже непосильним. Якщо ж відділ постійно фонтанував ідеями, освоїти практичну сторону питання буде куди простіше. Прикиньте, скільки ви витрачаєте на макети, дизайн чергової рекламної кампанії, виготовлення відеопродукції, послуги кореспондента для написання статей і вигода стане очевидною. Звичайно, ви можете сказати, що не для цього вас брали на роботу й, взагалі, кожний повинен займатися своєю справою, але... врахуйте, питання зараз стоїть не про додаткове навантаження на вас, а про вашу роботу взагалі. Користь же в наявності. Керівництво, неодмінно, оцінить ваше прагнення заощадити засоби компанії, а ви самі значно поповните багаж своїх знань. Тому, запасайтеся самовчителями або попросіть когось із майстрів дати вам пару-трійку уроків. Повірте на слово, варто тільки почати освоювати необхідні програми й, через тиждень - інший, ви вже відчуєте результат. Навіть якщо ви освоїте лише технологію виготовлення макетів або у вас почнуть виходити цікаві статті - це вже буде величезним успіхом.
Разом веселіше. І дешевше.

Додаткову й, головне досить ефективну, рекламу можуть вам принести спільні проекти. Приведу приклад.

У Брянську на площі Партизанів стоїть светодіодний екран. Як і у всіх клієнти до них у черзі не стоять. Така ж картина практично в усіх, хто займається рекламою. Отож . Цей екран разом із друкарнею «Абрис» запустили спільний проект «Разом весело крокувати...». Зміст такий. При розміщенні реклами на екрані, клієнт одержує купон на 1000 безкоштовних полноколірних візиток у друкарні. Замовники друкарні, навпаки, при замовленні поліграфії одержують у подарунок тиждень розміщення на екрані. Вигода очевидна. Витрат майже ніяких. Або ще приклад. Спільний проект компанії «Європейські вікна» і клінінгової фірми «Чисте місто». Віконна компанія при замовленні покупцями вікон, пропонує їм досить затребуване збирання після монтажних робіт. Для віконників - це додаткова послуга, конкурентна перевага й додаткова реклама. Для клінінгової фірми - додаткові замовлення й знову ж безкоштовна реклама для себе.

Думаю, методів, щоб з найменшими втратами вийти з важкої ситуації набагато більше, ніж я тут привів. Головне, не вішати ніс. Засукати рукава й гідно відповісти на виклик часу.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад