Фактори, що впливають на ефективну діяльність робочої команди
Серед факторів, що впливають на ефективну діяльність робочої команди в цілому та на процес командоутворення зокрема, виділяють, як правило, такі:
1. Розмір «ядра» команди складає від п'яти до дванадцяти осіб (середня рекомендована чисельність у рамках теорії групової динаміки).
2. Склад команди формується з урахуванням подібності особистостей, підходів і точок зору при вирішенні задачі. Рекомендується створювати команду з несхожих людей, але за умови їх соціально-психологічної сумісності. Визначальним фактором при підборі, як правило, є особистість лідера команди.
3. Групові норми - процедури узгодження цілей команди та всієї організації, виконують регулятивну та контролюючу функцію діяльності. Норми безпосередньо пов'язані з цінностями членів команди, тому що правила зазвичай формулюються на основі того, приймаються або відкидаються будь-які соціально значимі явища.
4. Згуртованість - міра тяжіння членів команди один до одного та до самої групи, процес розвитку внутрішньокомандних і робочих зв'язків. Як правило, цей фактор розглядається як сукупність двох складових: сумісності та спрацьованості команди. Сумісність - це здатність членів команди до успішної спільної діяльності, заснована на оптимальному поєднанні професійних компетенцій (знань, умінь) і соціально-психологічних особливостей кожного. Основна умова сумісності - задоволеність роботою всіх членів команди. Не менш важлива також наявність у співробітників трьох видів навичок: технічної або функціональної експертизи; навичок щодо вирішення проблем та прийняття рішень; міжособистісних навичок (сюди можна віднести прийняття ризику, корисну критику та активне слухання). До соціально-психологічних особливостей, що впливає на згуртованість, можна віднести наступні: здатність до адаптації; вікові та гендерні характеристики; темперамент, характер, поведінку; рольові переваги; ціннісні орієнтири; емоційні установки; сугестивність; спільність потреб.
Спрацьованість - узгодженість конкретної робочої діяльності між членами команди та взаємна задоволеність міжособистісними стосунками.
5. Групове однодумність - процес, які полягає в тому, що одна людина придушує свої погляди на будь-які явища, щоб не порушувати гармонію всередині групи.
6. Конфліктність - активний обмін думками, який у разі розбіжностей або різних точок зору членів команди може спричинити внутрішні суперечки й інші прояви відкритого конфлікту.
7. Статус членів групи - визначається низкою факторів, включаючи такі, як старшинство в посадовій ієрархії, освіта, поінформованість, накопичений досвід, соціальні таланти.
8. Ролі членів - це їхні соціальні функції, нормативно схвалені моделі поведінки кожного з членів команди, що відображають різноманітність особистісних характеристик і дозволяють команді функціонувати ефективно. Головною командною роллю, безумовно, є роль лідера. З точки зору організаційної структури це, як правило, офіційно призначений керівник робочого колективу.
Джерело: http://www.naim.ru/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
14138
11516
135
26
150
25
135
9
153
14
161
13
142
26
159
11
150
35
128
1
143
20
155
25
142
12
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Чернівцях та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26643 грн.
Jobs.cv.ua
- 8209 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...