Ефективний підбір персоналу
У кожній компанії періодично виникає потреба в нових співробітниках. Якщо ця потреба виникає часто, то в компанії існує фахівець або цілий відділ, що професійно займається підбором персоналу.
А якщо компанія не велика й потреба в нових співробітниках з'являється рідко, знайти ефективного працівника стає складно без відповідних умінь і навичок. Нижче наведені ключові моменти проведення співбесіди, які допоможуть Вам якісно виконати свою роботу й оцінити професійний рівень, мотивацію й особисті якості кандидата.
Важливі моменти при проведенні співбесіди:
- Якщо під час співбесіди у Вас виникають запитання - задайте їх обов'язково.
- Питання співбесіди допоможуть Вам зрозуміти - може людина створювати результат чи ні.
- Перед співбесідою необхідно створити гарну комунікацію, гарне розташування друг до друга.
- Перед співбесідою необхідно попередити, що воно буде коротким - 10-15 хвилин.
- Додержуйтеся процедури проведення співбесіди. Не відхиляйтеся від неї. Послідовність дуже важлива. Кожне наступне питання залежить від відповіді на попереднє.
- Після кожної відповіді кандидата на запитання - давайте підтвердження (добре, дякую, я зрозумів).
- Пам’ятайте! Ви є людиною, яка контролює інтерв'ю, веде його. Ви повинні одержати відповідь на кожне своє запитання.
- На співбесіді - більшість людей не готові до запитання про продукт (про результат). Дивіться в цій ситуації - на скільки людина бажає зрозуміти, що ви запитуєте. Поганий показник – вона робить вас неправим за те, що ви задаєте їй таке питання. Це не виробник. Ця людина не для наймання.
- Навіть якщо людина сидить перед вами «у масці», після сьомого запитання ви побачите, як вона зникне. Тут важлива реакція людини - як вона відповідає. Спостерігайте.
- Питання щодо внеску в групу - люди, які не орієнтовані на команду, не розуміють, що таке внесок. Така людина просто скаже, що була частиною команди. Це запитання спрямоване на мотивацію.
- Якщо під час співбесіди ви вирішуєте, що людина вам не підходить (ви зрозуміли, що вона непродуктивна), не говорите їй це відразу. Поважайте людину в кожному разі. Поговоріть з нею ще хвилини 2-3. Запитайте, які в людини мети, чому вона хоче працювати саме в цій компанії? Давайте гарне підтвердження. Приємним чином завершіть співбесіду, завіривши, що зателефонуйте протягом декількох днів (або завтра). • НЕ ЗМУШУЙТЕ ЧЕКАТИ! Обов'язково зателефонуйте, подякуйте за те, що вона хотіла до вас влаштуватися на роботу.
- Якщо після співбесіди ви вирішуєте, що берете людину, не говоріть, що зателефонуєте їй протягом 3-х днів. Якщо процес ухвалення рішення повільний - ви будете втрачати гарних співробітників. Домовтеся, що зателефонуєте через добу, максимум - дві. Але в людини теж повинне бути бажання й інтерес працювати у вас і чекати відповідь. Переконаєтеся в цьому. Не втрачайте продуктивних людей.
- Ми не дозволяємо кандидатові давити на нас. Ми «не продаємо» свою компанію. Навпаки, ми намагаємося сказати, що це важка робота. Це виклик. (Дивіться на нього при цьому - йому нудно або в нього загоряються очі?).
- Не дозволяйте кандидатові вести вас убік своїм красномовством на співбесіді.
- Якщо під час співбесіди ви розумієте, що в цієї людини є всі шанси бути прийнятою в компанію, дайте їй прочитати Загальні вимоги, пропоновані до кандидата, складені керівником.
Показники при співбесіді (на що дивитися, щоб довідатися про людину більше):
1. Кандидат цікавиться або намагається бути цікавим? Коли він запитує, дивіться - навіщо він це робить. Його дійсно цікавить відповідь або він намагається виглядати що цікавиться?
2. Чи є відкрита/прихована критика попередніх робіт?
3. Гарний оптимістичний, позитивний тон. Людина з інтересом ставиться до нової роботи, до нових можливостей
4. Чіткість і щирість відповідей кандидата - дуже гарний показник.
Погані показники при співбесіді:
1. Цікавиться не тим, чим потрібно (телефон ваш запитує).
2. Виявляються великі проблеми в особистому житті.
3. Проявляє хоча б деякі елементи зарозумілості.
4. Показує, наскільки він важливий, які в нього друзі, зв'язки.
5. Людина намагається стати вам другом, прямо на інтерв'ю. («Ми з вами спрацюємося»).
6. Складно одержати дані про попередні роботи, начальників, ніхто не може точно підтвердити результати.
7. Критика попереднього керівника, співробітників.
8. Важко хворі родичі, близькі або маса невдах, що не досягають успіху.
9. Зауважує та передає погані новини, звертає свою увага в основному на труднощі.
10. На конкретні питання не дає відповідь або веде убік.
11. Людина використовує у своїй мові широкі узагальнення: усі говорять, всім відомо, усі гадають.
12. Багато незавершених справ, говорячи про себе часто використовує слова: пробував, намагався, думав.
13. Визнаючись у якихось промахах, не бере за них відповідальність, звинувачує інших, обставини.
14. Попросіть допомогти вам реально - спостерігайте - він з бажанням це зробить або за необхідності? Наприклад, давайте пересунемо стіл. Відповідь: навіщо або куди? Він намагається допомогти? Запитаєте, чим кандидат дійсно володіє. Сам він це купив або дісталося від когось. Який стан власності. Наприклад: у вас є машина? Відповідь ТАК. А ви її самі купили? Нову чи стару? Відповідь Мені батьки подарували. Ви її часто ремонтуєте самі? В автосервісі? За необхідності або завчасно?
За матеріалами master-class.spb.ru
Роздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
14138
11516
135
26
150
25
135
9
153
14
161
13
142
26
159
11
150
35
128
1
143
20
155
25
142
12
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Чернівцях та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26643 грн.
Jobs.cv.ua
- 8209 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...