Як не слід шукати роботу

Роботу можна знайти і під час кризи, головне - не панікувати, чітко вибудувати систему пріоритетів, визначити цілі, "вірити в себе і не бачити перешкод". При цьому не завадить бути реалістом, якщо ще зовсім недавно фахівці були впевнені, що їх скрізь чекають з розпростертими обіймами, то сьогодні ситуація змінилася. У зв'язку з цим доведеться коригувати свої амбіції і, як не сумно, стримати апетити по заробітній платі.

Убивча сила резюме
Не секрет, що саме на підставі резюме у роботодавця складається перше враження про претендента. Насторожити роботодавця може часта (до декількох разів на рік) або нелогічна (наприклад, людина працювала менеджером з продажу, після чого зайняв посаду HR-менеджера) зміна роботи, нав'язливе позиціонування себе як "ідеального співробітника".

Примітно, що наявність в резюме зайвих і непотрібних даних з лишком компенсується повною відсутністю дійсно необхідних даних. Наприклад, людина вказує місце прописки, але не пише, де проживає, вказує число, але не вказує рік народження. Однак ці та подібні виверти фахівцям з підбору персоналу давно відомі: якщо не вказано місце проживання - швидше за все, іногородній, якщо не вказана форма навчання у вузі - швидше за все, заочник, якщо не вказано вік - значить, здобувачеві занадто мало або занадто багато років, і так далі.

Висновок експертів однозначний: іноді краще мовчати, ніж говорити, і краще не писати мета зовсім, ніж вказувати цілі, абсолютно не відповідні вакансії. Головне правило при написанні резюме - воно має бути максимально органічним!

Люди, які шукають роботу в період кризи, вже заздалегідь налаштовані на складнощі і невдачі. Тому абсолютно звичайні розпитування роботодавця трактуються як завуальований відмову. І людина біжить далі, не зупиняючись на невизначеному відповіді, шукає певного згоди. Нехай і на менш вдалих умовах, але зате без зайвої тяганини.

Говорячи про помилки, які найчастіше допускають шукачі при пошуку роботи, експерти склали список того, чого не варто робити, навіть якщо дуже хочеться:
- Писати мета резюме, особливо якщо вона не відповідає заявленій вакансії;
- Надсилати фотографію, тим більше в повний зріст і в купальнику;
- Наполягати на особистій зустрічі з роботодавцем;
- На співбесіді відповідати запитанням на запитання;
- На кожне питання відповідати, що це "особиста інформація";
- Качати права на співбесіді, навіть якщо вважаєте себе "особливо цінним кадром".

І, зрозуміло, не потрібно грубіянити співбесідникові на іншому кінці дроту, будь він директором або звичайним менеджером з персоналу. Кадровики, спілкуючись з кандидатами, роблять позначки, і, одного разу пославши фахівця компанії під три чорти, на роботі в даній компанії можна поставити хрест назавжди. Насправді ринок праці у нас не настільки широкий, і рано чи пізно ви знову натрапите на людину, якій нахамили. А у фахівців з персоналу відмінна професійна пам'ять: вони запам'ятовують претендентів і по голосах, і по особам, і за прізвищами, і по резюме!

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад