Внутрішній імідж сучасного керівника

Внутрішній імідж сучасного керівника

Цією установкою може бути, наприклад, намір вибудовувати ефективні відносини, довіряти, поважати, більше спілкуватися, бути відкритим, лояльним, виконавчим. Або навпроти, прагнути до конфронтації, грубити, підозрювати, плести інтриги й ін.

Якщо імідж позитивний, що означає позитивну установку, то результати діяльності, переговорів, проектів будуть більш успішними. Якщо імідж негативний, зрозуміло, що це негативно впливає на результати діяльності.

Таким чином, імідж керівника в очах своїх співробітників може вплинути на компанію в економічному сенсі.

Питання створення іміджу, керування враженням, формування «правильного» іміджу — досить багатогранний і складний. Підкреслю, що в іміджі та враженні немає дріб'язків. Грамотне вибудовування іміджу — наука та мистецтво одночасно. У діловому спілкуванні, у керуванні людськими ресурсами немає дріб'язків.

Важливо все - як керівник одягнений, що транслює його зовнішній вигляд навколишнім, як пахне керівник, якою є його зачіска, як він рухається, з якою силою потискує руку, що написано на його обличчі, яка постава, як близько він може дозволити собі підійти до підлеглого, якою фразою він привітає людей, як дивиться їм в очі, як звучить його голос, як він розпочинає ділову бесіду, як вимовляє компліменти та критику, чим він закінчує ділову розмову, чи вміє говорити по телефону та наскільки він знайомий з етикетом електронного листування та багато чого-багато чого іншого.

Отже, імідж керівника - це ціла структура, що складається з окремих деталей. Спробуємо розглянути їх окремо.

Зовнішній вигляд

Професійна діяльність у діловій сфері припускає наслідування нормам ділового етикету. Етикет - правила поведінки, встановлені норми звернення в будь-якому соціальному середовищі, своєрідні інструкції з поведінки, стиля, манер, що прийняте, а що ні, що схвалюється в даному середовищі або організації, а що - ні. Тому неможливо стверджувати, що це є лише особистою справою кожного, як він виглядає на роботі, як оформлена його зовнішність. Особливу важливість здобуває грамотне вибудовування та підтримка позитивного іміджу з урахуванням корпоративної культури компанії. Важливо враховувати, що зовнішній вигляд співробітника - це своєрідна візитна картка. Адже «одяг говорить без слів». За тим, як виглядає персонал, які манери співробітників, клієнти складають враження про всю компанію - її надійність, респектабельність, стійкість й т.д.

Що робити, наприклад, якщо менеджер - відмінний керівник і фахівець, приходить на роботу в несвіжій сорочці, іноді в майці - лякає клієнтів... Уже й говорять йому прямо, що треба надягти діловий костюм, а він начебто не чує. У такій ситуації допоможуть корпоративні стандарти зовнішнього вигляду (корпоративний дрес-код). Або, наприклад, жінка носить на роботу спідницю довжиною 30 см. Її не сприймають всерйоз в якості співробітниці через «неділовий зовнішній вигляд», і переносять таку думка на всю компанію.

Нав'язувати нічого не потрібно. Необхідно усно, а краще у вигляді внутрішньофірмового стандарту раз і назавжди домовитися, як прийнято одягатися та оформлювати зовнішність у компанії. Якщо це бізнес-організація, то це, безумовно, діловий стиль. Такий підхід допоможе уникнути непорозумінь і конфліктів.

Вдома як в офісі

Нерідкісними є випадки, коли начальник втручається в особисте життя підлеглих у неробочий час (наприклад, пізній дзвінок додому з метою «терміново обговорити невідкладне питання»). І тут встає питання про те, наскільки це правомірне, особливо якщо такі випадки нерідкісні.

Керівникові важливо мати на увазі, що робота - це ще не все життя підлеглого. І чим більш різноманітною, повноцінною, насиченою буде неробоче життя співробітника, тим він буде ефективнішим на роботі. Якщо ж у співробітника нічого крім роботи немає, наприклад, родини, друзів, захоплень, то це для професійного керівника - тривожний сигнал. Це може означати, що в особистості такого підлеглого є якісь дефіцити, занадто вузька картина світу, якісь психологічні складності.

Саме тому, з огляду на те, що часто співробітники працюють протягом багатьох годин, ефективні бізнес-організації беруть на себе відповідальність за позаробоче життя персоналу - організовують відпочинок для співробітників, часто з родинами, влаштовують заходи для дітей, заповнюють культурний вакуум, даруючи або нагороджуючи квитками до театру, кіно, на екскурсії, влаштовують корпоративні спортивні змагання або орендують фітнес-центр, вирішують побутові питання на роботі - до офісу приїжджає хімчистка, консультант з агентства нерухомості й т. д.

Якщо керівник телефонує підлеглому додому та пропонує обговорити невідкладне питання - це дурний тон і зневага особистості співробітника, відмова йому в повазі. Це говорить і про те, що такий керівник неефективний. Така ситуація можлива тільки у випадку гострої потреби, форс-мажору.

На нараді

Стиль поведінки на нараді залежить від особистості першої особи, корпоративної культури та культури проведення нарад. Золоте правило критики: критикувати наодинці, причому не особистість, а її дії. Важливо берегти достоїнство співробітника: принизити людину легко, а що далі? Швидше за все, принижена людина - навіть якщо її правильно критикували, але при всіх, - буде деморалізована і малоефективна. Протест, озлобленість, агресивність, спроба пошуку винних - навіщо такі реакції підлеглого потрібні успішному керівникові?

Навпроти, підтримка, бесіда про шляхи вирішення питання, конструктивна розмова, спокійний обмін думками - ось що дає управлінський ефект. А ось хвалити, навпаки, важливо при всіх і за найменші успіхи! Підкріплення успішної поведінки - це стимул для подальших трудових подвигів. Похвала ніколи не буває зайвою. Дати підлеглому знак, що його праця й успіхи помічені, - дуже важливо. Повага, висловлена у вигляді похвали при всіх - це «психологічний хліб» для підлеглого. Часто керівники заощаджують на добрих словах. Це груба управлінська помилка.

На корпоративній вечірці

Здавалося б, відпочинок є відпочинок, навіть для великого начальника. Але це не зовсім так. Для керівника фірми корпоративна вечірка - це теж частина роботи, тому на ній має сенс підкоряться деяким правилам і продумувати кожний дріб'язок, починаючи від місця проведення заходу та закінчуючи часом свого відходу.

Пити краще в міру - це аксіома, причому не тільки для начальників.

Де проводити вечірку - залежить від корпоративної культури та ступеня багатства фірми. Розважатися краще активно, а не під час застілля. Іти краще раніше за інших і непомітно. Нехай люди вільно зітхнуть. Адже яким би чудовим не був керівник, однаково всі співробітники розуміють, «хто в будинку хазяїн, хто тут платить» і завжди почувають (усвідомлено або неусвідомлено) око начальника. Часто керівники це заперечують. Але це факт.

Інтриги

Вони рано чи пізно можуть виникнути. І завдання керівника - якомога швидше вирішити ситуацію та зробити так, щоб у майбутньому звести до мінімуму можливість появи цих проблем.

Одне з першочергових завдань тут - створення конструктивної ділової атмосфери в організації. Якщо персонал кинутий, ніхто за нього не відповідає, а начальник ніколи не замислюється про те, що таке людські ресурси, то, зрозуміло, будуть кризи, стагнація, плинність кадрів, втрата продуктивності, відлякування клієнтів і т.д.

Важливо пам'ятати управлінську аксіому: «Тільки задоволений внутрішній клієнт може забезпечити задоволеного зовнішнього клієнта». Якщо внутрішній клієнт, тобто весь персонал, не задоволений, то чекати, що зовнішні клієнти - ті, хто несуть у компанію гроші - будуть задоволені, - не доводиться.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад