Правила управління великим колективом

На перший погляд колектив зі ста співробітників - звучить досить переконливо, проте все пізнається в порівнянні і , якщо брати до уваги наявність не тільки багатотисячних, але й транснаціональних корпорацій у наш час, то виходить, що сто осіб - це зовсім нічого. Як же зробити так, щоб Ваша команда стала максимально ефективною? Що для цього потрібно?

Для початку проаналізуйте, яка атмосфера у вашому офісі, компанії. Чи сприятлива вона для вас і ваших співробітників? Чи йдуть від вас люди? Якщо так, то чому? Чи проводите ви «вихідне інтерв'ю» - коли співробітники хочуть залишити вашу компанію?

Основною причиною зміни компанії співробітниками великих корпорацій названа культурна несумісність. І це насправді відповідає дійсності: фахівці влаштовуються за професійними якостями, а залишають компанію завжди через особисті мотиви. Проаналізувавши причини, через які люди залишають компанію, ви зможете оцінити рівень комфортності відносин усередині колективу для ваших співробітників. Коли причиною є культурна несумісність, це означає, що ваші співробітники ніколи не почували себе комфортно в колективі, що в них були інші цінності та мети. Якщо атмосфера в компанії несприятлива - то необхідно змінювати ситуацію на краще. Відразу цього не зробиш. Однак багато організацій недооцінюють контакти між людьми й тому не створюють умов для створення мережі емоційних відносин. Щоб вся команда працювала ефективно, потрібно дійсно поєднувати людей на різних рівнях для діалогу та взаємодії з метою вироблення нових творчих рішень.

Керівники повинні постійно заохочувати творчість, а саме «просівання» ідей з метою виявлення відмінних і гарних, для розвитку вашого бізнесу. Даючи творчу волю співробітникам, ви більше втягуєте їх у процес роботи. Співробітники, які почувають безпеку при висловленні своїх ідей - неважливо стануть вони в нагоді чи ні, відчувають себе необхідними на своєму місці та відповідальними за свою роботу. Віддача є набагато вищою, якщо працівники мають можливість вільно творити. Справжня ефективність починається з того, що ви ведете пошук гарних ідей і вивільняєте творчий початок, інакше кажучи, ваші думки примушують людей генерувати свої. Іноді самозакоханість керівника заважає вільному обміну ідеями, у результаті люди не можуть перебороти свою сторожкість і встановити теплі стосунки. Щоб ефективно працювати, люди повинні почувати себе впевнено та знати, що в колективі їх поважають і цінують їхню думку. Для цього керівникові вигідно організувати керування за цілями, наставництво, коучинг - це система реалізації спільного соціального, особистісного та творчого потенціалу учасників процесу розвитку з метою одержання максимально можливого ефективного результату. Чотири базових етапи коучинга: постановка мети, перевірка реальності, вибудовування шляхів досягнення й, властиво, досягнення.

І тут уже не буде важливою чисельність вашого підприємства: кожну систему ви зможете ступенево реалізовувати: починаючи з топ менеджерів, поширюючи по відділах і так далі. Найгірше, що може зробити керівник - позбавити людей відчуття безпеки, відбивши в них бажання пропонувати свої ідеї та створювати щось нове.

Важливу роль для побудови емоційних зв'язків буде відігравати ваш вибір професіоналів і те, які цілі зараз у вашої компанії та на якому етапі розвитку вона перебуває. Народження та зростання компанії можна порівняти зі стадіями розвитку людини. Спочатку це немовля, потім старша дитина, школяр, потім підліток, і так далі. Вихід на кожний новий рівень залежить від керівника й тих співробітників, які перебувають поруч з ним. Уявіть, що у вас є два фіналісти, з однаковим професійним досвідом і знаннями, запитайте себе: з ким з кандидатів ви б зволіли сходити на футбол, або застрягти в аеропорту? Інакше кажучи, з ким з претендентів вам цікавіше поговорити про речі, які мають відношення не тільки до роботи? З цією людиною ви зможете «виростити» компанію до наступного рівня.

Чудовий початок для того, щоб дізнатися людину краще — замість питання «В якій компанії ви працювали раніше?» запитайте: «Що ви дізналися про себе за час роботи в цій компанії?» Деякі люди прекрасно управляють компаніями, що перебувають на самому початку свого шляху, тому що їм подобається керівництво, пов'язане з вихованням і вирощенням бізнесу. Інші ж більше люблять діяти й тому краще підходять для керівництва компаніями, коли ті виходять з підліткового віку та стають дорослими. Це дійсно харизматичні лідери, здатні вивести вже зрілі компанії на новий рівень. Всім цим типам керівників однаково властиві сильний характер, відмінні навички спілкування, а також якості творця, свого роду будівельника. Люди, які вміють керувати в перехідний період, мають якість, яку можна назвати прагненням зробити ставку не на статику, а на рух. Вони можуть добре виконувати одночасно кілька дій і управляти різними організаціями, розуміють, що суть бізнесу в розвитку, і компанія не може стояти на місці; можуть керувати із прицілом на майбутнє, схильні постійно щось винаходити та впроваджувати нововведення. Такі керівники потрібні завжди!

Як же стати таким?

Ключ до всього - вміння слухати та чути, це аж ніяк не означає, що ви просто чекаєте на паузу, щоб вставити своє слово. Це процес активного слухання, збору та обробки інформації й трансляції її назад. Уміти слухати подібне до розвинення в собі навичок управління знаннями. Ви вмієте збирати дані з різних джерел, зводити їх воєдино й потім видавати назад інформацію так, щоб було зрозуміло, які у вас мети і як ви їх збираєтеся досягти? Цьому можна навчитися. Якщо ви хочете стати насправді грамотним керівником, не бійтеся обговорювати попередньо рішення, тоді їх будуть набагато бажаніше виконувати. Наступне покоління керівників буде мати навички управління в умовах хаосу. Саме в хаосі ми вчимося виживати, винаходити, переосмислювати свої винаходи та вигадувати щось нове, відмітати невідповідне та знову винаходити. Це звичайний цикл. І успішно пройти його - завдання керівника.

За матеріалами elitarium.ru

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад