Виграшний супровідний лист

Виграшний супровідний лист

Надсилаючи резюме працедавцеві, ви надаєте йому «конспект» свого досвіду роботи, кваліфікації, освіти і професійних досягнень. У резюме ви, як на долоні – ваш кар'єрний шлях викладений на декількох аркушах паперу і відданий під нещадний суд майбутнього працедавця. Щоб пом'якшити удар і завоювати серце потенційного працедавця, до резюме завжди додається супровідний лист. Резюме без такого листа – все одно, що зима без снігу. І жодне резюме, швидше за все, не потрапить на стіл керівника, якщо до нього не додається супровідний лист.

Резюме можна написати заздалегідь, підготувавши його відповідно до посади, на яку ви претендуєте. Але супровідний лист пишеться тільки після того, як ви знайшли конкретну вакансію, тому що його завдання – викласти причини вашого вибору і показати, що ви ідеально підходите саме на цю посаду. Вдало складений супровідний лист привертає увагу працедавця: йому відразу ж хочеться узяти телефон і зателефонувати вам, щоб запросити на співбесіду. Поганий супровідний лист може коштувати вам хорошої роботи. Щоб працедавець вас відзначив, потрібно написати лаконічного листа, що запам'ятовується. Майте на увазі, від цього залежить ваш успіх у майбутньому!

Рецепт вдалого листа

Супровідний лист повинен мати безпосередній стосунок до бізнесу працедавця. Ви повинні показати, що уявляєте собі завдання компанії та ринок, на якому дана компанія оперує, і показати себе як людину зі всіма необхідними навиками, щоб ці завдання виконувати. Тому, перш ніж написати листа, запитайте себе: «Чим я можу бути корисним цій компанії? Що я можу зробити для цього бізнесу?». У листі ви не просто пропонуєте свою кандидатуру на відкриту вакансію, ви показуєте, що готові запропонувати конкретні рішення. Все потрібно викласти в декількох словах. Не забувайте про це, і у вас вийде хороший супровідний лист.

Дізнайтеся більше про компанію і посаду, на яку претендуєте.

Щоб написати хорошого листа, потрібно знати ринок. Почитайте спеціалізовані журнали і прес-релізи компаній, постарайтеся дізнатися більше про тенденції розвитку цього бізнесу. В Інтернеті і газетах багато інформації про кожну компанію в кожному секторі. Поспілкуйтеся з фахівцями в цій галузі, дізнайтеся, що нового відбувається на ринку: можливо, відкривається новий відділ або відбулося злиття двох корпорацій. Це допоможе вам відзначитися знаннями на співбесіді.

Адресуйте листа особисто працедавцеві.
Ніколи не пишіть в темі листа фрази: «всім зацікавленим», «начальникові відділу кадрів» і так далі. У компанії завжди є людина, яка приймає рішення або відповідає за пошук і підбір персоналу. З'ясуйте, кому можна направити резюме і супровідний лист, і звертайтеся до цієї людини особисто, причому постарайтеся правильно написати її ім'я і посаду. Деякі компанії відмовляються називати імена співробітників по телефону. Якщо ви не можете дізнатися ім'я, не потрібно наполягати, але постарайтеся дізнатися, що слід писати в листі. Навіть вибір між «Шановний...» і «Шановна...» може стати вирішальним. Якщо ви знайомі з яким-небудь представником даної компанії, адресуйте супровідного листа йому. Це змусить начальника подумати, перш ніж викинути ваше резюме до кошика.

«У вас – купець, у нас – товар», або Питання стилю

Відправляючи резюме на одну з вакансій, опирайтеся на опис цієї вакансії при складанні супровідного листа. Навіть, якщо у вас немає навиків, які потрібні для цієї роботи, певні навики у вас все ж таки є. Потрібний досвід роботи з продажу від п'яти років? Що ж, ваш досвід роботи – три роки, але ви вільно володієте німецькою, а це одна з вимог. Дехто навіть радить розділити резюме на дві колонки: в одній - перераховані вимоги до кандидата, а в іншій – ваші навики. Але це спрацює тільки тоді, коли ваша кваліфікація точно відповідає і навіть перевершує очікування працедавця. Якщо у вас є лише деякі з необхідних навиків, в супровідному листі можна написати, чому ви все ж таки вважаєте себе ідеальним кандидатом на дану вакансію. Напишіть про те, що ви можете дати компанії. Супровідний лист, на відміну від резюме, інформує не тільки про вас, але й про компанію і завдання, що стоять перед нею.
А ось цього - у жодному випадку!

Стислість – сестра таланту.

Чим менше слів, тим краще. Від вас ніхто не чекає роману в трьох частинах. Пишіть стисло і по суті.
Не благайте. Користуйтеся вагомими доказами.

«Чи не міг би я з моїми навиками стати в нагоді вам або кому-небудь з вашого відділу?». З таким настроєм пошуку роботи не варто навіть починати. Звертайтеся з позиції сили: «Ось що я пропоную і ось що я можу для вас зробити. Ось як мої навики допоможуть вам досягти успіху».

Постарайтеся не показати, що надсилаєте сотні резюме в сотні компаній одночасно. Однотипні резюме свідчать про те, що конкретна вакансія вам не особливо цікава, ви просто шукаєте будь-яку роботу. У супровідному листі мова повинна йти про конкретну вакансію в конкретній компанії.

Чим закінчити листа

Після того, як ви відрекомендувалися, позначили свої цілі і розповіли про себе, дайте працедавцеві зрозуміти, що ви маєте намір діяти. Завершіть листа обіцянкою зателефонувати в певний час і переконатися в тому, що ваше резюме потрапило до працедавця, а також відповісти на можливі додаткові питання. Це може змусити керівника заново проглянути ваше резюме, чекаючи дзвінка. Обов'язково зателефонуйте, як і обіцяли; якщо це високопоставлена людина, вам доведеться розмовляти з секретарем, але начальникові у будь-якому випадку передадуть, що ви телефонували.

Підпис

Надсилаючи листа поштою або факсом, напишіть в кінці: «З повагою», своє ім'я і прізвище – в два рядки з одиночним інтервалом між ними. Поставте свій підпис в цьому інтервалі і дайте чорнилу висохнути. У електронному листі інтервалу між рядками бути не повинно.

Редагування

Перевірте, чи правильно ви все написали, переконавшись, в першу чергу, що правильно вказали ім'я людини, якій адресований лист. Якщо ви пишете іноземною мовою, нехай текст листа перевірить його носій, навіть, якщо ви вільно володієте цією мовою. Одна пропущена кома або неправильно вжите дієслово можуть відправити ваше резюме до кошика, якщо працедавець уважний до дрібниць.

Лист повинен бути красивим

Зовнішній вигляд листа теж має значення. Не треба використовувати більше двох гарнітур шрифта в листі; будьте обережні з підкресленням, курсивом і виділенням тексту жирним. Як і будь-який документ, лист повинен бути акуратним і добре структурованим. Все це показує адресатові, що ви подбали про його зручність і вам важливо справити на нього хороше враження. Якщо ви надсилаєте листа поштою, переконайтеся, що і сам лист, і резюме, і конверт – хорошої якості, бежевого або білого кольору. Роздрукуйте листа на якісному принтері: в крайньому випадку, це можна зробити у фотомайстерні або на будь-якому платному принтері в місті. Відправляючи листа і резюме електронною поштою, переконайтеся, що ви зберегли їх в загальноприйнятому форматі – наприклад, як документ Word. E-mail лист, до якого ви прикріплюєте файл з резюме, повинен бути коротким, ввічливим і по суті.

У вас все вийде

Стільки метушні через одного короткого листа! Але якщо ви хочете знайти хорошу роботу, без цього не можна. Якщо ви хочете більше дізнатися про те, як і що потрібно писати в супровідному листі, сходіть до бібліотеки або пошукайте інформацію на сайтах для претендентів. Ви знайдете безліч корисних порад і зразки чудових супровідних листів. Маючи щире бажання і доклавши трохи зусиль, будь-хто може написати виграшного супровідного листа.

Джерело: www.rabotaplus.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад