Не коворкінгом єдиним: п'ять стереотипів про стартаперів

Не коворкінгом єдиним: п'ять стереотипів про стартаперів

Про стартаперів, як і про будь-яку іншу досить своєрідну субкультуру, в суспільстві існують різні уявлення. Хтось вважає їх диваками не від цього світу, хтось майбутніми акулами бізнесу. Які зі стереотипів близькі до реальності, а які ні, краще за все з'ясувати у них самих.

Стереотип №1. Стартапер це представник богеми, який тільки й робить, що сидить з ноутбуком у коворкінгу

Багато історій стрімкого успіху стартапів змушують людей, далеких від цієї сфери, думати, що стартапи – це необтяжлива і, до того, ж надприбуткова справа. У реальності створення і запуск стартапа заняття таке ж затратне за зусиллями і часом, як і будь-який інший бізнес. А всі супутні атрибути стартаперів одяг і гаджети лише деталі. Їхнє головне завдання функціональність.

Є вген Шестопал, засновник Poptop.fm - автоматизованого консьєрж-сервісу для організації заходів

Цей стереотип часто підкріплюється славою нероби, зацикленого на собі сноба або, й того гірше, дурника. Персонажів, які абсолютно відповідають вищеописаному стандарту, досить багато, але чи означає це, що всі стартапери нероби, а сама справа – приречена? Якби ви запитали мене, що є незмінним атрибутом справжнього стартапера-бізнесмена, я б виділив 12-годинний робочий день, одержимість своїм проектом, відкритість для нових вражень і досвідів, а також баланс амбіцій і здорового глузду.

Стереотип №2. Стартапери працюють 80 годин на тиждень, ніколи не сплять і перебувають у постійному стресі

Існує й такий стереотип, який повністю суперечить попередньому. Люди, які спостерігають за стартаперами в напружений час запуску проекту, вважають, що на стартап йдуть всі сили і час того, хто ним займається. Іноді це дійсно так, коли стартапер у перервах між роботою викроює пару годин на сон і спить на дивані в офісі.

А нтон Герасименко, партнер стартап-хостела Coliving Club, розробник мобільного застосування Audaster

У звичайному режимі такого, звісно, не можна допускати: можна швидко згоріти. Як казав Стів Джобс: "Працювати треба не 24 години на добу, а головою". Але практично у всіх бувають такі періоди роботи на певних етапах розвитку проекту. Наприклад, тиждень перед офіційним релізом, пару тижнів відразу після старту, коли треба бути готовим до різних проблем, запитів і дуже швидко на все реагувати.

Стереотип №3. Кожен стартапер технічний геній

Б ути технічно обізнаним, безумовно, необхідно для стартапера, який хоче, щоб його проект став успішним. Але це не означає, що обов'язково потрібно бути віртуозом програмування. Деякі важливі завдання при запуску стартапу продажі, менеджмент і маркетинг не залежать від технічного ядра проекту, забезпеченням якого повинні займатися професіонали.

Кирило Бігай, співзасновник і головний виконавчий директор онлайн-платформи для пошуку репетиторів Preply

Кожен стартапер, насамперед, – унікальна людина, яка дивиться трохи далі інших. І головне вірить у створюваний продукт і не здається. Так, Білл Гейтс і Стів Джобс мали за своєю спиною технологічне минуле, але згодом вони перетворилися в візіонерів. І при цьому протягом усієї професійної діяльності у них горіли очі, вони були одержимі своєю справою.

 

Стереотип №4. Все стартаперів це молоді люди у віці до 25 років

Поширене уявлення про стартаперів як про юне дарування спростовується безліччю історій людей, які зайнялися стартапами, вже маючи за плечима достатній життєвий і професійний досвід, і які не вчора закінчили університет. Безумовно, існують проекти, придумані і запущені талановитими студентами, але в цій сфері прив'язка до віку не має жодного значення. 

О лександр Савсуненко, засновник біотехнічного сервісу генетичних тестів Titanovo

Як правило, успішні стартапи запускаються людьми старшого віку, адже вік до 25 років це час для експериментів і помилок, для створення і провалу одного-двох проектів. Створити стартап у молодому віці без досвіду роботи в реальному бізнесі складно. Зазвичай успіх приходить до тих, хто попрацював у великій компанії, а потім відколовся на вільні хліби. До всього іншого, стартап досить довго не приносить серйозного прибутку, а до 25 років складно зібрати таку фінансову подушку безпеки, щоб спокійно запускати стартап.

Стереотип №5. Стартап це постійний ризик

З одного боку, це правдиве твердження. Стартапи справа вкрай ризикована. Більшість проектів зазнають невдачі. Навіть якщо вони й утримуються на плаву, часті зміни бізнес-моделей змушують міняти команду і йти на нові ризики. Так, стартап не гарантує стабільної роботи, натомість забезпечує постійний розвиток кар'єри. Це змушує стартапера бути гнучким і готовим до будь-яких змін.

М аксим Севостьянов, директор з розвитку бізнесу логістичного стартапу Sovtes

Якщо замінити слово "стартап" на "бізнес", концептуально нічого не зміниться. Людина, яка обрала шлях розвитку свого бізнесу або ідеї, завжди ризикує. Коли я відчуваю будь-які сумніви або навіть страх, що та чи інша стратегія раптом не спрацює, єдина мотивація рухатися вперед для мене це усвідомлення, що я хоча б спробував. Завжди є вибір. І ризик завжди виправданий, якщо ти до нього готовий. Людина з комерційною жилкою ніколи не залишиться без засобів до існування.

Правдиві стереотипи чи ні питання непросте, кожен проект унікальний. Один стартап може підтвердити стереотипи, інший спростувати. Однак не варто зациклюватися на певних кліше. У будь-якому бізнесі підприємцю необхідний постійний розвиток. Чи буде воно відповідати уявленням у головах оточення питання другорядне.

http://biz.liga.net/

 

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад