Роботодавці впроваджують програми адаптації співробітників-переселенців

Роботодавці впроваджують програми адаптації співробітників-переселенців

За даними опитування Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, активну участь в адаптації переселенців приймають самі співробітники. Вони навчають новачків і надають моральну підтримку.

З початком бойових дій на Сході країни головним завданням для державних підприємств і приватних компаній стало працевлаштування переселенців з Донеччини. Більшість роботодавців не тільки висловили готовність працевлаштовувати біженців, але і напрацювали перший позитивний досвід у вирішенні даного питання. У трьох з п'яти компаній переселенці успішно пройшли випробувальний термін і були прийняті на роботу, а в кожній восьмій - переведені на більш високі посади. Для більшості з них цей шлях не був легким і тільки в кожному четвертому випадку не виникало проблем.

Майже кожному п'ятому офісі співробітнику із зони АТО довелося стикнуться з упередженнями з боку колективу. Стільки ж конфліктували з колегами на тлі різних оцінок того, що відбувається. Слід зазначити, що таке ставлення до переселенців не є масовим. У більшості "білих комірців" спочатку не було негативних стереотипів щодо співробітників із зони АТО. А ті, у кого були, розвіяли їх у процесі особистої взаємодії.

16% переселенців, як і багато новачків, мали труднощі з адаптацією в колективі. Десятій частини бракувало знань і досвіду, щоб якісно виконувати свої обов'язки. І майже стільком же заважали працювати посттравматичний синдром і нестійкий психоемоційний стан.

Надання місця в компанії не означає швидкого вирішення всіх проблем. Для включення в колектив нового співробітника, а особливо переселенця, потрібні ефективні HR-інструменти. Однак далеко не всі роботодавці готові виділяти на це бюджет в такий непростий для бізнесу час. За даними hh.ua, сім з десяти компаній не мають єдиної програми адаптації для співробітників із зони АТО. Якщо переселенці та отримують допомогу, то вельми епізодично. Наприклад, кожен п'ятий роботодавець сприяє при пошуку житла. А в одному з чотирнадцяти випадків переселенець може розраховувати на допомогу з перевезенням родини. Додаткове навчання, юридичні консультації та психологічна підтримка зустрічаються в українських офісах вкрай рідко (6% випадків).

Співробітники більш охоче підтримують колег-переселенців, ніж роботодавці. Трохи менше половини з них надають моральну підтримку, намагаються бути привітними і доброзичливими. Кожен третій навчає новачків, ділиться знаннями та досвідом. А кожен четвертий допомагає вирішувати питання, які не стосуються роботи, наприклад, пошук житла або оформлення документів. І лише третина "білих комірців" залишаються осторонь чужих проблем.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в серпні 2015 року. В опитуванні взяли участь 1529 респондентів з різних регіонів України.


http://ubr.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад