5 правил успішного партнерства в бізнесі

Як правильно делегувати повноваження щодо прийняття рішень своїм партнерам і взаємодіяти максимально ефективно, використовуючи сильні сторони кожного?
Почнемо з того, що наявність у бізнесі кількох партнерів – це добре. Оскільки все те, що власник міг би дати бізнесу на етапі стартапу або розвитку, він робить не сам, а спільно з однодумцями. Вони теж мають ресурси у вигляді неабиякого інтелекту, зв’язків, капіталу, інформації, технологій тощо. Однак, вибудовуючи партнерські зв’язки в межах одного або декількох бізнесів, треба враховувати кілька важливих правил – лише правильно усвідомлюючи ці нюанси, можна вибудувати максимально продуктивну взаємодію.
Правило №1: використовуйте здорову конкуренцію між партнерами
Більшість людей від природи схильні до суперництва, навіть якщо вони працюють пліч-о-пліч задля досягнення спільної мети. Кожен із партнерів – звісно, у разі якщо він не «диванний» акціонер – прагне дати бізнесу максимум можливого, щоб певним чином «виправдати» свою участь у капіталі компанії. Водночас часто партнери намагаються перевершити один одного своїм внеском у компанію. Одним словом – вони змагаються.
Це – здорова конкуренція між партнерами. І вона корисна бізнесу. Прикладом таких внесків можуть бути як нові партнерства і програми, безпосередньо пов’язані з отриманням прибутку, так і дії, що побічно впливають на результат; інноваційні IT-рішення, залучення у компанію найкращих фахівців галузі, зміцнення взаємин із ключовими стейкхолдерами тощо.
Правило №2: дотримуйтеся «розумного» лідерства й розподіліть сфери відповідальності
Від того, як налаштовані партнери, чи готові вони миритися один із одним, розділяти повноваження і сфери відповідальності, застосовувати свої лідерські якості не для зміцнення власного впливу, а для досягнення конкретних результатів, залежить весь успіх спільної участі в бізнесі. Орієнтуватися слід на лідерство, яке приносить результат. Якщо заради успішного результату потрібно поділитися сферою впливу з партнером – кожен із партнерів спокійно це робить.
Правило №3: наявність чітких домовленостей під час прийняття рішень – правил, норм і обмежень
Будь-який бізнес вимагає прийняття рішень, і для партнерів важливо визначити правила їх прийняття. Прикладом одного з таких правил може слугувати домовленість про те, що найбільшу вагу під час ухвалення рішення має голос того партнера, на вертикалі якого це рішення позначиться найбільше.
Правило №4: добробут бізнесу важливіший за сьогоднішній особистий добробут акціонерів
Якщо необхідно пожертвувати особистим доходом або заощадженнями в ім’я розвитку бізнесу – робіть це. Зайве казати, що в період становлення успішні підприємці не обтяжували компанію витратами у вигляді власної заробітної плати як топ-менеджерів, не кажучи вже про дохід як акціонерів.
Правило №5: відсутність «диванних» акціонерів і наявність чітких умов виходу з бізнесу
Ключову роль у більшості корпоративних конфліктів відіграють перекоси в участі партнерів у бізнесі. Варто домовитися з партнерами про те, що якщо хтось «втомиться», то має бути готовим продати свою частку в компанії партнерам, які беруть участь в оперативному управлінні. Ця домовленість змушує не розслаблятися, динамічно розвивати спільну справу. Вихід із бізнесу може статися і з інших причин, правила для яких також слід визначити.
І нарешті – найважливіше правило: шукайте собі в партнери тих, хто не боїться бути «не як усі». Це запорука успіху «нового бізнесу в новому контексті», як називав сьогоднішнє підприємництво бізнес-гуру Том Пітерс. І довіряйте – один одному і своєму внутрішньому голосу, який ніколи вас не підведе. Тоді ви будете успішними в бізнесі, і ваша компанія буде розвиватися гармонійно навіть у найскладніші часи.

http://forbes.net.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад