42% українців розглядають приватний бізнес як можливість заробітку

Про це свідчать дані дослідження міжнародної компанії Amway, яке було презентовано під час конференції "Перспективи економіки України: стратегії розвитку малого та середнього бізнесу".
В цілому, згідно з дослідженням, 76% українців позитивно ставляться до ідеї підприємництва, що трохи вище середнього показника у світі (75%). Найбільшою підтримкою приватне підприємництво користується в Швеції, найнижчою - у Словаччині. При цьому в 2010 році цей показник по Україні становив 61% і з того часу постійно зростав, трохи знизившись цього року.
Проте менше половини респондентів, які підтримують ідею підприємництва, озвучили бажання зайнятися бізнесом в осяжному майбутньому. Причому чоловіків серед "рішучих" виявилося більше, ніж жінок: 45% проти 30%. Близько половини з них - молоді люди у віці до 30 років.
Чим потенційні та працюючі українські підприємці кардинально відрізняються від європейських колег, так це мотивацією до відкриття своєї справи. Так, 42% українців головною метою назвали додатковий заробіток, 29% - самореалізацію і 22% - незалежність від роботодавця. У європейських країнах на першому місці стоїть все ж незалежність (46%), тоді як заробіток - тільки на третьому місці.
Як і всюди в світі, головною перешкодою для того, щоб відкрити свою справу в Україні є страх банкрутства - 77% респондентів лякає перспектива не впоратися зі своїми фінансовими зобов'язаннями, на другому місці - можливі юридичні наслідки діяльності. І тільки на третьому місці в списку "страшилок" - економічна криза. Парадоксально, але боязнь кризи серед українців значно поступається середньому показнику у світі.
Українці також відзначилися тим, що більше за інших скаржаться на брак стартового капіталу і зокрема - державної підтримки малого бізнесу. При цьому 53% респондентів назвали середовище в цілому дружнім для підприємництва. І що найдивовижніше - за поточний рік цей показник виріс на 7 п.п. і обійшов середньосвітовий.
Дослідження опубліковане компанією Amway, одним з найбільших у світі підприємств прямих продажів, у партнерстві з технічним університетом Мюнхена, розгалуженої мережі академічних партнерів і Gesellschaft fuer Konsumforschung Нюрнберзі (GfK), провідної міжнародної дослідницької компанії. Під час Global Enterpreneurship report було опитано 43 тис. Респондентів з 38 країн віком від 14 до 99 років.

www.delo.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад