Як одяг впливає на кар'єру

Кажуть, що одягатися треба так, як ніби ви працюєте в компанії своєї мрії, щоб відповідати їй, а не тому місцю, де ви працюєте зараз. Дійсно, чи може ваш одяг вплинути на те, як ви працюєте? Наука припускає, що так, пише lifehacker.ru.
Два правила ефективності
Раніше проводилося багато досліджень, які доводили, що одяг впливає на сприйняття людини іншими людьми, але нещодавнє дослідження Північно-Західному Університеті в Іллінойсі довело щось зовсім нове.
Дослідники Хайо Адам і Адам Галінськи з'ясували, що певний одяг може мати постійний вплив на психологічні процеси того, хто його носить. Експеримент довів, що білий халат допомагає працівникові зосередитися, але для цього повинні дотримуватися два правила.
Наприклад, якщо білий халат визначений, як халат працівника лабораторії, він допомагає збільшити концентрацію, а якщо як біла одяг маляра - ні. Крім того, якщо халат медпрацівника просто знаходиться в полі зору людини, а не надітий на неї, він так само марний для підвищення концентрації, як і одяг маляра.
Таким чином, речі впливають на рівень концентрації тільки тоді, коли вони наділені символічним значенням і одягнені на людину, а не просто лежать поруч з нею.
Зрозуміло, сидіти в білому халаті в офісі буде, м'яко кажучи, дивно. Але вам і не доведеться цього робити.
Інше дослідження Джої В. Пелучетте та Катерини Карл виявило, що люди відчувають себе більш авторитетними, яким Ви довіряєте і компетентними, коли вони одягаються в класичному діловому стилі. Коли ж вони одягаються в повсякденний, зручний одяг, або в суміш повсякденного і ділового стилю, вони почувають себе більш дружелюбними.
Чи означає це, що треба змусити всіх своїх співробітників носити діловий костюм, щоб вони виглядали більш компетентними і надійними? Зовсім не обов'язково.
Виявляється, суворий дрес-код в компанії не завжди буває ефективним, оскільки деякі працівники витрачають час і нерви на думки про те, що їхній одяг не підходить під дрес-код. Тобто, їхня увага спрямована зовсім не так на ділові питання, а на те, щоб відповідати зовні правилам своєї компанії.
Вільний вибір теж непростий
А як щодо тих компаній, де ніхто не встановлює обмежень стосовно одягу? Незважаючи на це, багато людей досить послідовні у своєму виборі робочого одягу, навіть якщо вони не повинні дотримуватися якихось норм.
Андрю Браун, директор зі зв'язків з громадськістю в компанії Regus, розповів, що коворкери компанії носять всю гаму одягу, від бізнес костюмів, до звичайних джинсів.
Його порада перегукується з висновками вчених: «Те, що ви носите, не впливає на продуктивність, на неї впливає стан розуму, яке створюється за допомогою одягу. Важливо одягатися в той одяг, в якому ви відчуваєте себе комфортно. Про яку плідну роботу може йти мова, якщо ви постійно поправляєте одяг, або видихаєте, перш ніж запхати себе в джинси?»
Браун говорить, що одна з переваг коворкінга - це потенціал спілкування. Ви не можете передбачити, з ким буде ваша наступна угода, може, з людиною, яка сидить навпроти. Так що треба переконатися, що ви виглядаєте, як потенційний клієнт або діловий партнер.
«Існує стереотипний образ фрілансера, в піжамі і домашніх капцях. Іноді це так і є, - розповідає Сара Хоровіц, засновник і виконавчий директор Freelancers Union. - Можливість вибирати, що носити під час роботи - це одне з багатьох рішень, які вам треба приймати, коли ви - незалежний працівник. І якщо ваш вибір одягу допомагає вам зробити більше, це чудово».
Сара Хоровіц розповідала про те, що говорили їй члени Freelancers Union. Напевно, багато хто з фрілансерів і коворкерів підтримають ці слова:
Просто потрібно зупинитися на хвилину і подумати, чи зручно тобі буде в цьому одязі спілкуватися з потенційними клієнтами. І це не означає, що потрібно прикидатися не собою. Це значить, навмисно впливати на людей, навіть не сказавши жодного слова.

www.lifehacker.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад