Українці почали активніше шукати роботу в іноземних компаніях

Згідно з дослідженням кадрового порталу HeadHunter Україна, кількість резюме, поданих до них з початку року, збільшилася майже на третину (порівняно з аналогічним періодом 2013).
Найбільше українці хочуть працювати на західні корпораціях, чия діяльність пов'язана з виробництвом і продажами електроніки, автопродажами, а також з банківською та IT-сферою. «Саме туди шукачі відсилають анкети ще до того, як роботодавець виставляє вакансію. У такі компанії резюме приходять сотнями»- розповіла керівник дослідницького центру HeadHunter Україна Уляна Ходорівська.
Хочуть зарплат, страховок і відряджень
Експерти пояснюють настрої людей декількома причинами. Головна - це, звичайно ж, зарплата. «Якщо, наприклад, розробник програмного забезпечення отримує в українській «доньці» західної компанії 15 тис. грн, то в українських фірмах 10 тис. грн в кращому випадку. А зазвичай це 7-8 тис. грн», - повідомила керівник HR-підрозділу великої IT-компанії Ірина Корнилюк. Крім того, що закордонні роботодавці намагаються стежити за тим, щоб рівень зарплат їх співробітників в Україні був не нижче середнього по країні, вони, за словами менеджера з розвитку бізнесу кадрового холдингу "Анкор" в Україні Інни Харченко, майже в 90% випадків видають оклади не «в конвертах», а «в білу».
Другий момент, який приваблює працівників - це соцпакет, який включає не тільки медичну страховку, а й оплату обідів, спортзалів, службові автомобілі й інші блага. У компаній з українськими власниками (навіть у великих), співробітники не завжди мають такий соцзахист. «Соцпакет в іноземних компаніях «багатший». Вони першими почали купувати працівниками поліси добровільного медстрахування, що покривають багато ризиків (навіть стоматологію та пологи), видавати службові мобільні телефони, одягати в уніформу і годувати обідами, активно пропонувати путівки із соцстраху», - зазначила в розмові контент-експерт порталу «rabota.ua» Тетяна Пашкіна.
Ще один момент, пов'язаний з підвищеним інтересом людей до іноземців називають вітчизняні фірми. «Вибір на користь великих міжнародних фірм шукачі роблять ще й тому, що таким фірмам легше «вистояти» в кризу. Якщо вітчизняні підприємства банкрутують, то закордонні мають можливість отримати «підживлення» від материнської компанії», - похвалили конкурентів у відділі з підбору персоналу в одній з українських компаній, що займається автопродажами.
Плюсом міжнародних компаній є також можливість стажування або продовження кар'єри в закордонних представництвах компанії: в Європі, Азії або країнах СНД. «Моя колега працювала в Procter&Gamble в Україні, а потім її перевели в московський офіс», - розповіла співробітниця Procter & Gamble Ірина.
До речі, поширена практика у іноземних компаній, яка приваблює нашу молодь - брати на стажування студентів. Є компанії, де для них передбачена винагорода або ставка, а хтось тільки дає можливість студентам спробувати себе і отримати перший досвід участі в налагоджених бізнес-процесах. У кожному разі, запис в резюме про роботу в такій компанії надалі надає молодим людям шанси знайти престижне місце.
Якщо говорити про нематеріальної мотивації, то іноземні компанії залучають шукачів наявністю чіткої організаційної структури, західного менеджменту і відсутністю найму на роботу «по блату».
Без тестів не беруть
При цьому влаштуватися на таку роботу досить непросто: претенденту на посаду потрібно пройти від трьох до семи етапів інтерв'ю, декілька професійних тестів, а іноді ще й вирішити низку професійних завдань. «Найчастіше потрібно володіти англійською мовою на розмовному рівні і диплом одного з провідних ВНЗ з гарною репутацією», - додає Інна Харченко.
Втім, формальний «послужний список» не завжди відіграє важливу роль. «Для нас важливо які знання та навички у кандидата дійсно є, як влаштована його голова, який хід думок, наскільки добре він може ужитися у великій команді. Саме тому співбесіди у нас зазвичай проходять у декілька етапів, часто з тестовими завданнями. На це, треба сказати, готові далеко не всі кандидати», - поділилася екрівник групи зі зв'язків з громадськістю Яндекс.Україна Наталія Журавльова.
Не всі пільги відразу
Втім, далеко не всі іноземні компанії обіцяють з першого дня виділити новому співробітнику повний набір соціальних благ і бонусів. Зараз більшість з них вводить поступове збільшення пакета. «Молодший спеціаліст або « новачок» швидше за все не отримає повний пакет, хоча рік-два тому новий співробітник міг відразу користуватися усіма бонусами, - розповіла HR-фахівець однієї з великих компаній Майя Твардовська. - Сьогодні «новобранцям» покладається тільки страховий поліс з невеликим покриттям ризиків, безкоштовний обід і корпоративне таксі».
Наші обманюють
На питання, чому українці рідше мріють працювати в аналогічних вітчизняних компаніях, кадровики в один голос відповідають - через нестабільність самих «аналогів» і непорядність деяких роботодавців.
«Прийшла на співбесіду в українську фірму. Виконала тестове завдання. Сказали красиво, але на роботу не взяли. Пізніше свій дизайнерський проект зустріла на сайті в розділі «кращі пропозиції». Не думаю, що в західних компаніях вчинили так само, - зазначила дизайнер Світлана Воротинцева, яка продовжує розсилати резюме в великі іноземні фірми.

www.business.vesti.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад