Коли компанії будуть більш охоче наймати молодь

На думку компаній, виші не готують студентів до сучасних бізнес-реалій. У свою чергу представники університетів стверджують, що український бізнес орієнтований на швидке отримання прибутку. Щоб уникнути подібних звинувачень, як зазначають багато експертів, в Україні необхідно налагодити співпрацю між роботодавцями та навчальними закладами.

Причини молодіжного безробіття
Проблема молодіжного безробіття залишається актуальною для всіх країн. За даними Міжнародної організації праці, рівень безробіття серед молоді у світі досяг рекорду - в 2012 році він склав 12,7%. В Україні рівень безробіття серед молоді - 11%, який вище середнього показника по країні (7,5%).
Високий рівень безробіття обумовлений тим, що значна частина молодих людей не має потрібних професійних навичок та досвіду роботи. До того ж, в Україні ця тенденція посилюється невідповідністю попиту та пропозиції на ринку праці.
Головною причиною такого дисбалансу є комерціалізація освіти та бажання молоді отримати професію, яка буде приносити високі доходи і високий соціальний статус.
За результатами дослідження Центру "Розвиток КСВ", випускників не беруть на роботу через низький рівень практичної підготовки (59%), високі зарплатні очікування та кар'єрні перспективи (40%), а також відсутність досвіду роботи (37%).

Що робити?
Щоб знизити рівень безробіття серед молоді та підвищити її конкурентоспроможність, необхідно налагодити партнерство вишів і роботодавців. Але в Україні воно ще на досить низькому рівні. За результатами опитування "Досвід працевлаштування випускників навчальних закладів: погляд випускників та роботодавців", з вишами співпрацюють лише близько третини компаній (34%), це переважно великі та середні компанії (62% і 31% відповідно).

Основні мотиви налагодження партнерства бізнесу з вишами
- Підготовка фахівців, які відповідають запитам компанії
- Доступ до висококваліфікованої робочої сили
- Найпоширеніші форми співпраці
- Стажування і практика студентів
- Лекції для студентів
- Студпроекти
- Конкурси бізнес-проектів, ділові ігри
- Профорієнтаційні заходи
- Екскурсії на підприємства

Варто зазначити, що компанії практично не беруть участь у розробці навчальних програм, управлінні навчальним закладом, не використовують стипендіальні та грантові програми.
Дослідження Центру "Розвитку КСВ" свідчить про те, що співпраця компаній та університетів стає стратегічною. І ректорат навчальних закладів, і топ-менеджмент сьогодні намагаються налагодити партнерство. Більшість компаній зазначили, що у них є окрема стаття бюджету. Її розмір у більшості компаній становить 5 тис. доларів. А половина вишів створили мережу випускників, які їм активно допомагають.

ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад