Новорічний тост керівника

Незабаром Новий рік, а виходить, і корпоративне свято, на який збереться вся компанія - від кур'єра до президента. У цей день керівник, ніби казковий герой, одержує унікальну можливість лише за декілька хвилин змінити минуле, сьогодення та майбутнє компанії й співробітників.

Важкий жанр

Головна подія новорічного корпоратива - тост керівника: усі чекають, що він скаже, і ловлять значимі для себе слова. Тим часом перші особи компаній ставляться до цього почесного обов'язку по-різному.

Хтось взагалі не замислюється про те, що і як буде говорити, розраховуючи відскіпатися жартом або експромтом. Хтось, навпроти, ретельно обмірковує кожне слово, тому що розуміє: його тост буде «камертоном», визначить атмосферу святкового вечора.

Багато людей сприймають тост як неприємну необхідність. Одним просто не до того: перед Новим роком повно важливих справ, а тут доводиться витрачати час на обмірковування виступу. Іншим неприємно почувати себе ніби на іспиті: всі погляди спрямовані на тебе, усе будуть оцінювати, як і що ти говориш, як виглядаєш, як тримаєшся й т.д. Не хочеться схибити — не виправдати очікувань аудиторії, загубитися на тлі красномовних замів або, не дай Боже, у чомусь повторити торішній виступ: тост повинен бути оригінальним, інакше в співробітників виникне враження, що керівник себе вичерпав і ні на що нове вже не здатен. Одним словом, новорічний тост — жанр важкий.

Як у дзеркалі

Однак вимовляти тост однаково доведеться. І якщо не продумати його заздалегідь, а говорити все, що прийде в голову в останню хвилину, тост може виглядати недоречним і навіть безглуздим. У ньому, як у дзеркалі, відіб'ються особистісні особливості керівника - і найчастіше зовсім не ті, які він хотів би підкреслити. Ось декілька прикладів.

Нарцис. На новорічному вечорі великого фармацевтичного холдингу керівник вимовляв тост 15 хвилин. Все це час він говорив лише про «себе улюбленого», про те, що в році, що йде, він виявив себе героєм, витягаючи компанію зі складних ситуацій. Співробітники почували себе зайвими на його «особистому святі», скептично посміхалися та переглядалися.

Дід Мороз. Новопризначений директор виробничої компанії більшу частину тосту присвятив «роздаванню слонів»: на одних чекає підвищення зарплати, на інших кар'єрне зростання, на усіх— нові замовлення. Але те, що він говорив, не відповідало реальному стану справ у компанії. Він просто загрався в ролі Діда Мороза, який обіцяв виконати самі незвичайні бажання.

Товариш Огурцов. Пам’ятаєте відому фразу Огурцова з «Карнавальної ночі» - «коротенько, хвилин на сорок»? Керівник логістичної фірми зачитував тост, ніби він не на новорічному вечорі, а на зборах: говорив тільки про факти, цифри, доходи та витрати - і жодних новорічних побажань. Від святкової атмосфери не залишилося й сліду.

Подружка. На святі в торговельній компанії, де колектив переважно жіночий, директор звертався до співробітниць по-приятельському: бажав якнайшвидшого заміжжя, простого жіночого щастя, згадував факти з їхнього особистого життя, давав поради як «консультант з сімейних питань» і тим порушував всі припустимі границі. Завершив він свій виступ словами: «Бажаю, щоб у новому році кількість весіль перевищила кількість розлучень, а середня вага компанії зменшилася на 10%».

Приклади таких не занадто вдалих тостів можна було б продовжити. Але керівники часом навіть не замислюються, які наслідки можуть мати подібні привітання.

Сценарне програмування

Новий рік — свято трохи містичне. Це часова межа, яку відчувають всі без винятку: годинники проб'ють дванадцяту, час ніби зупиниться на мить, а потім розпочнеться нове життя. Це момент концентрації очікувань, привід підвести підсумки, переосмислити те, що було, і подумати про те, що буде.

Атмосфера свята послабляє наші захисні бар'єри. З келихом шампанського в руках ми слухаємо та чуємо по-іншому, багато чого готові сприймати з ентузіазмом, хоча в буденному житті поставилися б до цього інакше. Тому новорічний тост - жанр особливий. Він дозволяє вимовити те, чого не скажеш у робочому порядку.

Тост - це унікальна можливість здійснити своєрідне сценарне програмування. Слова керівника значимі, і, якщо вони звучать переконливо, він може «перепрограмувати» минуле, сьогодення та майбутнє компанії.

Тост керівника - це звернення першої особи, людини, яка перебуває біля керма компанії, контролює ситуацію та бачить те, чого не зауважують інші.

Коли він оцінює події минулого року, що вважає ключовими, люди мимоволі це запам'ятовують, змінюють до них ставлення, а виходить, змінюється їхнє минуле та багато чого наділяється загальним позитивним змістом. Говорячи про сьогодення, він позначає унікальну реальність, у якій зараз перебуває компанія і її співробітники. Нарешті, заглянувши в майбутнє, він забиває важливі для подальшого руху «вішки» - і виходить закінчена картина. Тост перетворюється на «сценарне послання», що визначить подальшу ділову долю компанії та вплине на кожного з присутніх. Тому керівникові треба налаштуватися на виступ, актуалізувати в собі те, що необхідне в цей момент: упевненість, позитивний настрій, відкритість.

Для керівника новорічний тост — унікальний шанс показати команді, як він до неї ставиться. І якщо після виступу співробітник подумає: «Як добре, що я зустрічаю Новий рік у такій компанії, що я працюю під керівництвом такої людини й у цей нестабільний час можу спокійно дивитися в майбутнє», — виходить, тост свою функцію виконав.

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад